Hoppa till innehåll

Foto

Grand Tournament in Copenhagen

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
117 replies to this topic

#21 Setomidor

Setomidor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 395 Inlägg:

Postad 08 december 2005 - 17:10

Empire borde väl kunna klämma in 2 mortars, 2 kanoner och en hellblaster....

#22 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 08 december 2005 - 20:00

QUOTE (fffrankenstein)
jag kan hålla med om att tk kom lindrigt undan i ume tycker det är konstigt att ingen håller med mig här bara

Jag vet då en kille som nog skulle hålla med dig, han mötte 4 scorps som kom upp på första blink.gif rundan, utan att scattra! Han förlorade naturligtvis den matchen.

Annars fick TK "bara" kasta 9 power dice som alla andra. Crown of Everlasting Conquest gjorde dock livet lite lättare för dem, å andra sidan fanns det ju ingen cap på Power Stones för andra arméer.
jag kom till makten
jag sa grönt stavas blått
och kvällen är lång
när den siktar mot sin tinning

#23 D.C.

D.C.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 45 Inlägg:

Postad 08 december 2005 - 22:00

Skulle nog vilja påstå att Bretonnians kommer lindrigast undan, då man inte lider av varken magi eller special/rare restriktionerna (såvida man inte har en ren cirkusarmé). Dessutom var det inget av scenariorna som var negativt för dem.
Men hårdast drabbade får jag nog hålla med fffrankenstein om att TK är (ev. med undantag av Empire). "Bara" två skorpar är så mycket lättare att möta än tre eller fyra stycken. Dessutom åker de dit ganska hårt på flux-scenariot.

Här är förövrigt en direktlänk till reglerna (såg att de hade problem med någon sida man behövde gå igenom för att hitta dem)
http://ne.games-work...s/denmarkgt.pdf

#24 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 09 december 2005 - 11:14

QUOTE (N.I.B. @ Dec 8 2005, 20:00 )
Jag vet då en kille som nog skulle hålla med dig, han mötte 4 scorps som kom upp på första  blink.gif  rundan, utan att scattra! Han förlorade naturligtvis den matchen.

Annars fick TK "bara" kasta 9 power dice som alla andra. Crown of Everlasting Conquest gjorde dock livet lite lättare för dem, å andra sidan fanns det ju ingen cap på Power Stones för andra arméer.

Tja det var ju så, alla armeer som inte går bananas i magin fick ju hjälp, särskilt kanske tk och sylvania som ändå kan ha mycket bra magifaser. Bretts grät väl inte direkt heller för den delen, eller khorne.
Vad är Crown of Everlasting Conquest? Tänker du på crown of kings?

#25 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 09 december 2005 - 22:03

Jo, Crown of Kings heter den! Nä 4 Scorpor är tungt, sen om snubben fuskar upp dom första rundan, dessutom utan att slå scatter dice, är det väl ändå surare.

Man noterar dock att ingen TK kom bland dom fyra högsta battle scores ändå. Man kunde tro att dom fem topp-borden låg i Sylvanien och inte Umeå, med tanke på hur det såg ut! biggrin.gif
jag kom till makten
och kvällen är lång

#26 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 09 december 2005 - 23:47

QUOTE (N.I.B. @ Dec 9 2005, 22:03 )
Jo, Crown of Kings heter den! Nä 4 Scorpor är tungt, sen om snubben fuskar upp dom första rundan, dessutom utan att slå scatter dice, är det väl ändå surare.

Man noterar dock att ingen TK kom bland dom fyra högsta battle scores ändå. Man kunde tro att dom fem topp-borden låg i Sylvanien och inte Umeå, med tanke på hur det såg ut!  biggrin.gif

Hade missat det där med runda 1 själv. Hoppas den där killen inte menar att han mötte mig bara för då kommer hans näsa att växa.
Mötte bara en kille(förutom davve och han e ju krlakarl smile.gif ) då jag grävde med hyfsat mycket och den matchen var över runda 1 iom att sköt på hans warmachines med mina katapulter och pajade tre av dom tror jag, det kan han inte glömt.
Körde kille i fråga empire eller?

#27 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 10 december 2005 - 00:26

QUOTE (fffrankenstein @ Dec 9 2005, 23:47 )
Hade missat det där med runda 1 själv. Hoppas den där killen inte menar att han mötte mig bara för då kommer hans näsa att växa.
Mötte bara en kille(förutom davve och han e ju krlakarl smile.gif ) då jag grävde med hyfsat mycket och den matchen var över runda 1 iom att sköt på hans warmachines med mina katapulter och pajade tre av dom tror jag, det kan han inte glömt.
Körde kille i fråga empire eller?

Nope, Skaven.
jag kom till makten
och kvällen är lång

#28 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 10 december 2005 - 10:51

QUOTE (N.I.B. @ Dec 10 2005, 00:26 )
Nope, Skaven.

Hmm lite drygt, mötte faktiskt en skavenspelare osså, kommer inte ihåg om jag grävde med ngt den matchen men definitivt inte med 4a prylar, tror den killen var från Skellefteå och han var mycket trevlig, om än så luktade han ganska mycke alkohol smile.gif Verkade vara en soft kille iaf.
Om han nu mot förmodan menar att jag chargade första rundan kanske han knaprat i sig lite lsd osså, för han verkar isf totalt desillusionerad, om än trevlig.

#29 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 10 december 2005 - 14:21

Jag är jäkligt sugen. Får kolla upp min ekonomi och sedan ser jag om jag drar iväg en beställning via GW-gbg...
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#30 Falahk

Falahk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 227 Inlägg:

Postad 10 december 2005 - 14:53

jag är så mycke där ifall ekonomin klafar

#31 D.C.

D.C.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 45 Inlägg:

Postad 16 december 2005 - 11:39

Hej, för de som funderar på boende under GT kan jag upplysa om att man får med en biljett till en sovsal samt att det ingår åtminstonde frukost på söndagen om köper en biljett till turneringen.

#32 dorlm

dorlm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 171 Inlägg:

Postad 16 december 2005 - 13:24

Två små frågor. Är det någon som vet hur pass gott om biljetter det finns kvar och eftersom det brukar vara mycket snack och liten verkstad glare.gif om att åka på turneringar.. vem har redan köpt sin biljett?

#33 Christian

Christian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 288 Inlägg:

Postad 16 december 2005 - 14:27

Hej, för de som funderar på boende under GT kan jag upplysa om att man får man får med en biljett till en sovsal samt att man får det ingår åtminstonde frukost på söndagen om köper en biljett till turneringen.

Fantastiskt!

Det ökar sannolikeheten för en danmarksresa från noll till möjlig.

#34 D.C.

D.C.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 45 Inlägg:

Postad 17 december 2005 - 21:33

QUOTE (dorlm @ Dec 16 2005, 14:24 )
Två små frågor. Är det någon som vet hur pass gott om biljetter det finns kvar och eftersom det brukar vara mycket snack och liten verkstad  glare.gif  om att åka på turneringar.. vem har redan köpt sin biljett?

Jag (Dag Sonntag) har köpt biljett, samt att jag beställde åt ffrankenstein och ytterligare en Borlängespelare. Tillgången på biljetter har jag tyvärr ingen aning om, men du kan ju ringa och höra på telefonnr: +441159188507 (mailorder norden).

#35 dorlm

dorlm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 171 Inlägg:

Postad 19 december 2005 - 17:26

Till Björn eftersom han är kass

#36 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 25 december 2005 - 19:14

Skall ner till GW butiken imorgon och kolla om det finns några biljetter kvar. Om det gör det så beställer jag det. DE for teh win thumb.gif wub.gif

#37 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 27 december 2005 - 11:07

Det finns biljetter kvar och jag skall bara ducha och sedan åker jag och beställer. Fanns typ 42st kvar thumb.gif
Min lille bror äger, fick 500kr present kort på GW. Täcker kostnaderna för Gt ganska fint. Sedan så får morsan fixa biljetter på Tåget ner åt mig eftersom hon jobbar på SJ's underhålls leverantörer och har hookups smile.gif

Vilka mer är det som skall åka? Kanske kunde gå att sammordna allt så vi åker upp och ner sammtidigt och får i oss ett par öl på kvällen ph34r.gif

[Edit]
Biljetten är beställd ph34r.gif
[/Edit]

#38 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 27 december 2005 - 13:11

Köpte biljett nyss.

Killen sa att det fanns ett 50-tal biljetter kvar, men det lät som han höftade lite högt då.
Förening: Mark of Skåne
Arméer: Beasts of Chaos, Wood Elves
Projekt: Warriors of Chaos

#39 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 27 december 2005 - 13:13

Tror det var ganska rätt. Killarna på GW-gbg sa samma sak till mig när de beställde min...

#40 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 27 december 2005 - 13:33

Jag, Kryddan och Scottarna har beställt nu. Blir ost för hela slanten =)
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar