Hoppa till innehåll

Foto

Grand Tournament in Copenhagen

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
117 replies to this topic

#1 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 05 december 2005 - 14:12

The tickets for the Warhammer Grand Tournament in Copenhagen in February 2006 have gone on sale through Northern Europe Mail Order.

For more information on the Tournament go to: http://ne.games-workshop.com (and follow the link on the front page)>

For more information on Mail order: "

Någon som är sugen?

#2 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 05 december 2005 - 14:21

GW bannar själva STanken...

#3 hagar redbeard

hagar redbeard

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 614 Inlägg:

Postad 05 december 2005 - 14:22

jag är jävligt intresserad. ska höra med morgan och dem andra också får vi se.

#4 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 05 december 2005 - 14:46

Jag ska nog dit och osta loss lite - intressant att GW faktiskt anpassat sig till det skandinaviska spelklimatet ( eller ja, Finland räknas inte in ).
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.

#5 Johanem

Johanem

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 05 december 2005 - 15:07

Samma helg som Vinterslaget. glare.gif

#6 Jacob.S@ISEN

Jacob.S@ISEN

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 155 Inlägg:

Postad 05 december 2005 - 15:20

Jag tänker åka dit, ska försöka övertala resten av ISEN att följa med. Det enda som känns lite är priset, beroende på om det finns sovsalar eller inte- dyrt att sova på hotell sad.gif .

Vettiga restrektioner och bra scenarion för övrigt.

#7 Jacob.S@ISEN

Jacob.S@ISEN

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 155 Inlägg:

Postad 05 december 2005 - 15:24

QUOTE (Johanem @ Dec 5 2005, 16:07 )
Samma helg som Vinterslaget.  glare.gif

Typiskt, kanske får tänka om..

#8 Sebastian.G

Sebastian.G

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 504 Inlägg:
  • Interests:Warhammer, Poker, Fotboll, Partey, Musik, Psykologi

Postad 05 december 2005 - 16:24

För mig är det vanliga att det kanske, kanske inte blir av, men som det ser ut nu kommer jag nog prioritera Vinterslaget såvida det inte finns gratis sovplatser på GT, funderar också på att dra till UK GT i sommar (eller det heat som ligger bäst till)
As seen on Facebook.

Där jag är är det alltid bäst.

#9 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 05 december 2005 - 16:46

Finns det kanske möjlighet att lägga om Vinterslaget - är nog rätt många som kan tänkas vilja åka på båda ?
- Dr Strangelove

#10 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 05 december 2005 - 17:23

När jag tänker efter är det iofs nog inte jättemånga men det hade ju ändå varit trefligt.
- Dr Strangelove

#11 Setomidor

Setomidor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 395 Inlägg:

Postad 05 december 2005 - 17:35

Är några umeåtomtar som tänkt komma ner också.. till GTn alltså tongue.gif

#12 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 05 december 2005 - 22:10

QUOTE (hagar redbeard @ Dec 5 2005, 14:22 )
jag är jävligt intresserad. ska höra med morgan och dem andra också får vi se.

Morgan är också j-igt intresserad. Det är lite nära inpå UKGT´t bara glare.gif inget vidare bra planerat av våra småkusiner...

Diggar upplägget och scenriorna starkt. Man slipper osta loss för att ha en chans på topplacering (så lämna osten hemma i kylskåpet Björn cool.gif ).

Synd att de bara tar emot 120 pers. Intresset lär vara stort så de är nog bäst att skynda sig på att skaffa biljetter om man ska få plats.

#13 Zeb

Zeb

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 31 Inlägg:

Postad 05 december 2005 - 22:44

QUOTE (bjorn.nilsson @ Dec 5 2005, 15:46 )
Jag ska nog dit och osta loss lite - intressant att GW faktiskt anpassat sig till det skandinaviska spelklimatet ( eller ja, Finland räknas inte in ).

Det är ju samma regler som förra året Nederländska regler, så jag tycker inte att det var så överraskande...
Personligen tycker jag att dessa är de bästa komp/restriktioner som jag sett på nätet.

Skall höra med Sambon om det finns ekonomi till att åka med ner, det vore kul.

#14 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 06 december 2005 - 14:36

QUOTE (Zeb @ Dec 5 2005, 22:44 )
Personligen tycker jag att dessa är de bästa komp/restriktioner som jag sett på nätet.

Tja om man gillar att mobba tombkings förståss, den dominanta turneringsarmen wink.gif
Har iofs inte läst igenom allt bara hörde om ett av samma rare och 2 speciall, kommer tvångsmässigt ändå åka, med tks förståss.
Med mig från de kärva skogarna i norrland tar jag broks hårdhänta karlar. Iaf Dag den gamle räven. Inga fångar kommer benådas smile.gif

#15 Setomidor

Setomidor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 395 Inlägg:

Postad 07 december 2005 - 17:33

Jag förstår inte varför TK skulle bli mer mobbade än andra.

Är det någon av er som har lyckats hitta något bra vandrarhem i närheten av turneringen? Det finns en eller ett par som ligger just bredvid men de verkar ha vinterstängt... försökte få kontakt med "sleep in green" men utan resultat.

#16 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 07 december 2005 - 19:41

QUOTE (Setomidor @ Dec 7 2005, 17:33 )
Jag förstår inte varför TK skulle bli mer mobbade än andra.

Tja faktum är att jag anser att tk har tre prisvärda prylar i armen, ett speciall ett rare och en karaktär, dessa är förvisso riktigt bra men resten av listan e käs, då anser jag att detta kompsystem kommer försvaga dom mot andra listor.

#17 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 07 december 2005 - 20:41

Köp en ny armé då =P
- Dr Strangelove

#18 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 08 december 2005 - 01:48

QUOTE (bjorn.nilsson @ Dec 7 2005, 20:41 )
Köp en ny armé då =P

Är det ett seriöst förslag eller en liten pik att du inte håller med mig. Eller ännu mer troligt en liten pik att jag wajnar, så kanske är fallet men min första mening var att kommentera zebs uttalande som jag inte håller med om för 5 öre.
För de som verkligen tycker jag har fel så välkomnar jag dom att testa köpa ihop en lista själva, om ni känner er generösa kan ni ju tipsa mig om den på behörigt forum.
Betänk att denna lista skall kunna tampas med de i stort sätt värsta vampire och skaven listor som går att uppbringa, lycka till tongue.gif

#19 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 08 december 2005 - 11:36

Det är mycket riktigt en pik om än av den mildare sorten. Jag vill inte tro att TKs inte går att spela utan två katapulter eller 3 skorpioner eller vad det nu är du vill ha i din armé. Och jag tror inte kompbagarna haft för avsikt att slå ned på Tomb Kings - det är helt enkelt så att i vissa system så lidder vissa arméer mer än andra.

Med de värsta vampire,skaven,empire whatnot så kommer du ändå inte vinna en majoriteten av slagen mot just dessa förutsatt likvärdig skicklighetsgrad då dessa listor är, om än marginellt, bättre än TKs.

VC är som jag ser det det största problemet i systemet då de fungerar optimalt med just 2 necros, 1 vampyr lvl 2 och en sista karaktär som bibliotekarie, BSB eller 5+ killing blow wight lord. Även Skavens fungerar optimalt med 3 magiker och en lord i mitt tycke.

Och nu kan jag inte få upp regelpaketet då sidan är nere men var det inte så att TKs dessutom är helt undantagna från magikerbegränsningen vilket gör att de med en HLP, 2 LP och en prins kan få en sjuhelsikes magifas utan några som helst avdrag ?

Så min poäng är - nej - TKs är inte mer mobbade än någon annan - däremot glider de reguljära turneringsvinnarna genom något lättare än en del andra arméer - men inte så mycket att de avgör turneringen på förhand. Morgans vinst på GF säger mer än rätt mycket annat även om de hade andra restriktioner.
- Dr Strangelove

#20 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 08 december 2005 - 16:20

QUOTE (bjorn.nilsson @ Dec 8 2005, 11:36)
Så min poäng är - nej - TKs är inte mer mobbade än någon annan - däremot glider de reguljära turneringsvinnarna genom något lättare än en del andra arméer -

Jag håller faktiskt med en del i den analysen, satt och tänkte igenom lite igår och man skulle kunna hävda att Empire(2 kanoner och ingen stank) mobbas än mer än tk, dom har visserligen bättre trupper i grund, så det är ett hårt race.
De är dom armeer jag anser som jag anser drabbas hårdast och så är det bara enligt mig, jag kan hålla med om att tk kom lindrigt undan i ume tycker det är konstigt att ingen håller med mig här bara blink.gif
Jag tror givetvis inte att arrangörerna tänkt mobba tk.
Och ja det hade nog blivigt två katapulter och minst tre scorps annars ohmy.gif thumb.gif wub.gif cool.gif blush.gif
Men detta blir lite kul ändå, vi får se vad man kan koka ihop, kanske en casket ändå, all magic tror jag inte på särskillt utan två cats. vad skall jag göra med den hota med en frontcharge på ngt som kommer spöa mig?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar