Hoppa till innehåll

Foto

Warcon 21-22 Juli I Varberg

• Please log in to reply
33 replies to this topic

#1 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 17 april 2012 - 22:52

EN del av infon i denna post kan komma att ändras.

2500 Poäng med komp 10 - 17.
Den armén med högst komp i en match tillgodoräknar sig 100vp för varje kompsteg i skillnad. (Förtydligande : räkna med en decimal på kompen. Skillnad på 1,1 ger 110vp.)
Från ETC: "- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply."

På grund av reglerna ovan kommer lore of life kompa två bättre, en greey seer två bättre, lore of tzzentch ett bättre.
Så om man spelar med en lista där life ger minus 12 kommer den att ge minus 10 istället.

Konventet öppnar redan den 20 men WFB turneringen börjar den 21.

Det kommer att finnas sovplatser från den 20 men vill ni hade säg till så tidigt som möjligt för finns inte jättemånga sovplatser.

Kostnaden kommer vara 200kr för konventet vilket ni kan betala på http://www.warcon.se/ när föranmälan kommer upp vilket ska vara snart samt 50kr för turneringen vilket ni betalar på plats.

Det går att anmäla sig till turneringen redan nu genom att maila namn och eventuell förening till wfb_warcon@hotmail.se
Ni kan kan även PMa anmälan till mig men skicka inga listor till mig för jag kommer nog vara med på turneringen.
Armélistor kan ni skicka med nu också men det räcker att de är inne den 8 Juli.

Lördag
Samling 09:30
Match 1 09:45 – 12:45
Match 2 13:30 – 16:30
Match 3 17:15 – 20:15

Söndag
Match 4 09:00 – 12:00
Match 5 13:00 – 16:00
Prisutdelning 16:00 – 16:30

Terräng:

Vi kommer lira med TloS förutom på husen som kommer att vara oändligt höga.

Poäng:
0-150 10-10
151-300 11-9
301-450 12-8
451-700 13-7
701-950 14-6
951-1200 15-5
1201-1550 16-4
1551-1900 17-3
1901-2250 18-2
2251-2700 19-1
>2700 20-0

Jag tyckte det var bra att radera alla mina mail för jag hade så många så jag vet inte riktigt vilka som har anmält sig som om ni inte är med på listan måste ni tyvärr anmäla er igen.
Jag kommer ihåg några av namnen som vara anmäla iallafall.

Anmälda
1. Ulf Törnqvist
2. Daniel Terdell
3. Mikael Magnusson
4. Petter Larsson
5. Klas Robertsson
6. David Dynefors
7. Patrik Lennartsson
8. Dennis Palmqvist
9. Björn Eriksson
10. Marcus Engblom
11. Alexander Holmberg
12. Stefan Olsson
13. Michael Tuuling
14. Fredrik Karlsson
15. Ch Karlsson
16. Daniel Tamlid
17. David Talmid
18. Andre Sjölund
19. Kim Nilsson
20. Joakim Ors
21. Fredrik Lundberg
22. Sebastian Berg
23. Henrik Hoffström
24. Daniel Gustafsson
25. Kaj Gyllinger
26. Oscar Lagnelöv
27. Anders "Lasse" Gustavsson
David "Dangerous" D

#2 arty

arty

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 677 Inlägg:

Postad 18 april 2012 - 11:01

Jag är ganska säker på att jag kan då. Brukar semestra i falkenberg så är ju nära och bra.

En paraply drink och lite sol så bör regeringen vara nöjd ett tag så man kan smita ;)

#3 bjorn

bjorn

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 320 Inlägg:

Postad 18 april 2012 - 16:46

hur kommer kompen att användas? Läggs det på i slutet och/eller kommer de påverka matcherna.

//Björn

#4 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 18 april 2012 - 16:50

Ja, differansen kommer ge bonuspoäng till den spelare som har högst komp. Varje decimal ger 10 vp. Så en match mellan en komp 10.0 och en 11.4 ger 140 vp till den senare.

Förening: YLVA

Arméer: o&g, empire, vc

#5 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 18 april 2012 - 17:07

Ska lägga in det med kompen i tråden. Alla använder den på samma sätt nu så jag glömde att skriva om det.
David "Dangerous" D

#6 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 29 april 2012 - 10:45

Någon verkat klistrat in anmälningslistan från förra året här. Ny anmälningslista kommer snart

#7 MajsAlvedon

MajsAlvedon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 147 Inlägg:

Postad 02 maj 2012 - 11:42

Look out sir mot, Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effekt. Skulle gärna se att detta gällde alla matcher och inte bara första. Ruskigt tråkigt när hela ens enhet samt karaktärer blir ägda av en spell!
Hit them as hard as you can, as fast as you can, where it will hurt the most..... and preferably when they are not looking.

#8 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 02 maj 2012 - 12:42

Jag håller med om att det är lite tråkigt men kompen är gjord efter hur de funkar utan look out sir så ger jag look out sir mot det måste jag göra om kompen.

Man kan ofta skydda sig någorlunda mot det också. Mot Dwellers kan man sätta sina magiker bakom enheter. Final Transmutaion har redan så liten chans att döda karaktärer. Mot dreaded måste man se till att ha minst en stor enhet samt att det är svårt att få in den spellen varje runda. Gateway har heller inte så stor chans att döda en hel enhet.

Det är bara Gothcon som har haft med look out sit mot de här spellen men om man ser på de andra turneringarna som inte har givit look out sir mot de så har listorna som har spelats med de spellsen ändå inte lyckats bra.

Men om du kommer på ett gäng arméer som inte har någon chans mot de här spellen så kanske jag ändrar mig men jag tror inte du kommer lyckas. Just nu ser jag bara LM som är körda men de får nog en bättre komp som jämnar ut det.
David "Dangerous" D

#9 arty

arty

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 677 Inlägg:

Postad 02 maj 2012 - 13:50

Kan skirmishers hålla objekten i match 2?

#10 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 02 maj 2012 - 13:55

Ja så länge de inte är i combat för då har de noll ranker.
David "Dangerous" D

#11 MajsAlvedon

MajsAlvedon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 147 Inlägg:

Postad 02 maj 2012 - 15:50

Jag funderar själv på att spela LM men inte med nuvarande komp, och även med ny komp så kommer det suga om Slannen försvinner med sin underbara stg3 mot dwellers.

Empire kommer få det jobbigt mot dwellers stg 4 på alla karaktärer 3 på wizards speciellt med nya boken som tyvärr endast handlar om att ha massa karaktärer i sina enheter. Brettarna får det likväl sjukt jobbigt mot dwellers. HE kommer även de få det jobbigt om man vill ha karaktärer med elit infanteri. Skaven samma sak mot dwellers. Woodelves har även de stg 3/4 karaktärer dvs att man han en 50/33% chans att döda dem precis som alla ovan nämnda armeer. samma sak med DEs. En chans har man alltid :)

Gillar inte att man kan snipa BSBs och och generaler i enheter med dessa spells fortfarande 1/6 att look out sir failar.
Vill inte hålla min bsb bakom enheten känns inte som han gör sitt jobb på samma sätt där.

Och gatewayn är som en enarmad bandit random som fan men att få hela sin center removad turn 1 har ju hänt oss alla och utan LoS så är det genast 100ggr tyngre speciellt om enheten som ryker är slann med TGs och en Scarvet. General + BsB + ca500p + 4,5 mijoner i kompminus.

Tycker personligen att alla de ovan nämnda spellsen är sjukt tråkiga magier som bara blir tråkigare om man inte ens får look out sir.
Hit them as hard as you can, as fast as you can, where it will hurt the most..... and preferably when they are not looking.

#12 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 02 maj 2012 - 17:55

Jag håller med om att paddan dör lätt om man inte lirar med beast men man kan lösa det genom att lira med en billig padda. Då gör det inte så mycket om paddan dör och LM klara sig okej utan magi.

Men som sagt mot mycket annat är det bara att ställa de viktiga karaktärerna utanför enheterna. Jag håller med om man kanske inte vill göra det men det är många saker som påverkar hur man måste ställa sina saker mm och det tycker jag gör spelet roligare. Men jag ska kolla men killen som hjälper till med arrangemanget vad han tycker.
David "Dangerous" D

#13 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 02 maj 2012 - 21:00

Min medarrangör tycker att dwellers är för bra så vi kommer nog ändra den till d3 wounds på karaktärer men då kommer life att få bättre komp.

Inget är helt hundra än och det kommer det inte bli innan nästa kompmall kommer men det bör inte dröja så länge.
David "Dangerous" D

#14 MajsAlvedon

MajsAlvedon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 147 Inlägg:

Postad 21 maj 2012 - 23:53

Väntar som tusan på nya kompmallen så man kan börja fila listan :)

Och skönt att ni fixade dwellers lite iaf :ph34r: Kanske samma sak på gatewayn 11- 12 och 13th karaktärer suffers d3 wounds?

#15 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 448 Inlägg:

Postad 22 maj 2012 - 00:38

Match 3 och 4 verkar ha samma scenario. Ser fel ut

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#16 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 22 maj 2012 - 00:38

Vi funderar på att göra liknade saker med de men det svåra är kompen men ska se så fort nya mallen är ute vilket ska vara när som helst.
David "Dangerous" D

#17 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 22 maj 2012 - 11:15

Dreaded går ju att skydda sig mot någorlunda genom att hänga med större regementen och Gateways 11-12 effekt är ju bara 1 chans på 12 att den går in. Dwellers påverkar ju karaktärer varje gång man får den på sig.

#18 MajsAlvedon

MajsAlvedon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 147 Inlägg:

Postad 22 maj 2012 - 13:01

Det är sant med 13th den är nog den enklaste att skydda sig ifrån. Är det bara jag som torskar hela enheter var varannan match mot gatewayn? Trots att det bara är cirkus 8% chans är ju en annan femma, som jag tidigare skrev inte speciellt kul när hela ens center dör med bsb el general runda ett eller ditt block med lvl 4. kan va skönt att iaf ha en chans att se dem få d3 wounds, 66% att nästan alla heroes dör och 33% på nästan alla lords dör.

Men som sagt vi får se hur nya kompen ser ut. :)

#19 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 448 Inlägg:

Postad 24 maj 2012 - 13:02

Hur funger

Archlector på altare i första scenariot. Konkret:

1)Vad får man om man dödar lectorn men inte altaret
2) Vad får man om man dödar altaret men inte lectorn
3) Vad får man för båda.

(Har för mig att det fortfarande är så att alteret har en boundspell men att den bara går att kasta så länge lectorn lever så i praktiken ger altaret lectorn ytterligare en bound)

Fråga 2. Hur blir det för en Buffvagn med wizardlord på. Där kan ju vagnen kasta sin bound oberoende av karaktären.

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#20 Painblom

Painblom

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 721 Inlägg:

Postad 24 maj 2012 - 15:26

Någon anmälningslista uppe eller har jag missat den någonstanns.. för jag tror jag kan komma faktiskt :D trots att jag gifter mig helgen innan :D

Marcus Engblom

ETC Team 2011  Switzerland Cheerleader
ETC Team 2012  Poland Cheerleader
ETC Team 2013  Serbia OnG
ETC Team 2014  Serbia OnG
ETC Team 2016  Greece Cheerleader
​ETC Team 2017  Spain  OK
ETC Team 2018  Croatia HBE

ETC Team 2019  Serbia TBD  

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar