Hoppa till innehåll

Foto

M@A MSU

• Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 18 april 2005 - 21:53

Jag har läst en del i Bretonniaboken de senaste dagarna. Jag gillar ju horder och offerenheter vilket M@A borde vara utmärkt för, de kan ju köpas i såpass små enheter som 10 pers. Vad tror ni om en lista liknade den här:

Lord
BSB
(Virtue of empaty på den ena som går och sprider Ld 12" till enheterna)
3x Damsel lv2
2x8 KotR FC
3x25 M@A FC
8x10 M@A
2xTrebuchet
(Komp ca 3500 enligt RTO-mallen)

Tanken är att avancera framåt med armén i checkerboard medan man bombar fienden med trebuchet och Lore of life-spells. Lansar håller jämna steg med fotfolket tills de ser en möjlighet att bryta igenom fiendens linje och komma bakom.

Jag kommer inte bygga armén inom överskådlig framtid men det vore intressant att diskutera om Bretonnia kan funka med MSU.

#2 akbar

akbar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 376 Inlägg:

Postad 19 april 2005 - 07:37

Lite skirmishande bågskyttar också vore nog bra. Det finns trots allt elaka flygare som kan gå över dig, och fastkav kan fortfarande ställa sig dumt i vägen för dig.

Men på det hela taget tror jag det funkar
GoB Malmö - We Come In Peace.....

#3 Johanem

Johanem

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 19 april 2005 - 07:42

Har haft lite tankar på att testa min witchhunters på samma sätt. Små detachments med free company. Större block med swordsmen bakom och riddare som support. En empire horde måste ju vara cool. <_<

Får ta och testa det om min nuvarande taktik skiter sig. Så här långt har den lyckats med en draw mot MagEl. thumb.gif

#4 akbar

akbar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 376 Inlägg:

Postad 19 april 2005 - 07:44

Det är ju i alla händelser kul att MÖTA hordarméer; blir alltid blodigt.
GoB Malmö - We Come In Peace.....

#5 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 19 april 2005 - 09:54

Kan bli problem eftersom tiomannaenheter är så mycket ömtåligare än "våra" vanliga offerblock. De är lätta att skjuta bort, de går att bryta med fast cav, osv. Borde väl kunna funka hyfsat ändå, men du borde nog utnyttja ett par truppslag till, typ fast cav och kanske flygare.

#6 Falahk

Falahk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 227 Inlägg:

Postad 20 april 2005 - 10:58

håller med anton om taktiken antagligen fungerar bettre för o&g, men jag tror ändå det är värt ett försök(testa listan med proxade modeler)

sen som akbar säger skulle archers vara bra, lika så något att döda fast cav med, jag skulle använda en liten enhet pegasus knights för detta

#7 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 20 april 2005 - 11:21

Du tror inte du skulle kunna variera dig lite? Jag menar, 11 enheter men-at-arms??

Jag tror inte det är slagkraftigt, 20 goblins gör jobbet bättre än 10 men at arms.

#8 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 20 april 2005 - 13:02

QUOTE (DGoE @ Apr 20 2005, 12:21 )
Du tror inte du skulle kunna variera dig lite? Jag menar, 11 enheter men-at-arms??

Det borde väl vara ganska rätt proportioner mot två riddarblock? smile.gif

Jag har inga allvarliga planer på att bygga armén, vill bara diskutera om det funkar att köra MSU med Bretonnia.

#9 Jesperht

Jesperht

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 75 Inlägg:

Postad 20 april 2005 - 19:17

Id go with 16 hobgoblins *ehem* men at arms per unit to get ranks at least :x

#10 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 20 april 2005 - 20:37

Ja, proportionerna vad gäller antal av varje sort är nog rätt. Dock borde bönderna vara indelade i två stora fyrkanter a 8*9 eller så för att vara rätt proportioner på antal enheter också smile.gif

#11 Falahk

Falahk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 227 Inlägg:

Postad 21 april 2005 - 21:36

QUOTE (DGoE @ Apr 20 2005, 20:37 )
Ja, proportionerna vad gäller antal av varje sort är nog rätt. Dock borde bönderna vara indelade i två stora fyrkanter a 8*9 eller så för att vara rätt proportioner på antal enheter också smile.gif
det är overkill med enheter som är störe än 25(förutom om det är goblins det handlar om, då 30-40 kan va helt ok)

#12 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 21 april 2005 - 22:15

QUOTE (Falahk @ Apr 21 2005, 22:36 )
det är overkill med enheter som är störe än 25(förutom om det är goblins det handlar om, då 30-40 kan va helt ok)

Läs hela diskussionen smile.gif

Vi talade om vad som bäst representerade verkligheten, inte vad som var effektivast speltekniskt i warhammer

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar