Hoppa till innehåll

Foto

SWFBR uppdaterat med FF, BR, och HalmiCon

• Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 04 oktober 2006 - 12:31

Fantasia Fanatic, Battle Royal och Halmicon upplagt. SydCon har jag precis fått ordning på så den kommer idag eller imorgon.

Lite ny design och funktioner finns, bl.a. kan man gå in på Ranking numbers och klicka på ett namn ochn få upp den personens turneringshistorik. All komp är även mappad till ett 30-system så får du 50/100 i komp på en turnering så översätts det nu till 15/30 i arméstatistiken och i alla andra sammanhang där det används för beräkning. Målningsgenomsnitt är borttaget då målningsmallarna skiljer sig för mycket.

På varje turnerings resultatsida står med vad max i komp, sportsmanship,Quiz och målning var, om detta inte stämmer så meddela mig.

Är det fel i resultatlistorna så kontakta arrangören och be de skicka en ny rättad resultatlista.

Mvh
Steffo

#2 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 04 oktober 2006 - 17:00

SydCon upplagt också.

Alla mina små program verkar funka nu så får jag bara resultaten behöver jag bara lägga ca 10 min för en turnering (i de sällsynta fall resultatlistan är komplett...)

#3 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 04 oktober 2006 - 17:22

Sydcon 2003 verkar lite småmärkligt.

På dem personliga resultaten är både jag och morgan plats 15/50.
I resultatlistan har jag 15 och morgan 16
Jag vill minnas att jag hade plats 13, vilket beror på följande två saker:
En person med lägre poäng än mig har plats 13, han borde rimligtvis vara 15.
Slutligen står det att jag fick 0p i matchen mot jacob (blev "bara" den näst högsta, har för mig att det mättes 4-26 eller så. Mappat 0-20 blir det väl 3-17 antar jag), men den saken spelar knappast någon roll. Dock dem två första sakerna verkar vara någon form av systemfel som kanske borde rättas till.

#4 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 04 oktober 2006 - 17:39

Jag automatgenererar bara listorna från 2005 och framåt, SydCon 2003 är en gammal manuell kvarleva. I databasen ligger ni felaktigt på delad 15-plats, ska rätta upp det imorgon.

#5 Fredrik E

Fredrik E

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 769 Inlägg:

Postad 04 oktober 2006 - 19:57

Mrrgh.. så fort man spelar bra på en tunering så kommer inte resultat listorna in.. merrgh..
i have a hunch that this is a plot by the wargamer club known as ylva. well known for rules lawyering, bad sportsmanship, and all-out cheating. // Warseer

#6 Mag-El

Mag-El

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 354 Inlägg:

Postad 04 oktober 2006 - 21:36

Ska bara säga att Kevin Fredin(661) som kom på 5: plats på SydCon är samma person som Kevin Hansson(31). Han har bara bytt efternamn till Fredin.(och han tillhör MalRoK).

-Magnus
Ara är en sann hjälte

#7 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 05 oktober 2006 - 10:42

Gissade nästan det på Kevin men tänkte att någon säger nog till smile.gif

Ang. SydCon 2003 så berorstrulet på att man körde med 0-30p per slag i den turneringen. Det har blivit översatt till 0-20, därav de konstiga listorna.

#8 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 05 oktober 2006 - 17:20

Hej.

Kul med nya funktioner men på den personliga så blir det en sak som är ganska ordentligt missvisande.
Battlepoints av möjliga när det varit slutspel.
Om man åkt på en turnering och tagit 12 BP i snitt men ändå missar slutspel pga målningspoäng och komp så ser det nu ut som man tar ganska dåligt med BPs.
Ni får göra med denna information som ni känner lämpligt, men en varriant vore väl att ha ett grundspelsvärde och ett slutspels.
Fixa det så ser jag bättre ut i den osannolika händelsen att någon skulle gå och titta på mig smile.gif
Vilken armee man spelat på turneringen vore också kul att se, tnx i förskott.

Mvh FF Frankenstein smile.gif

#9 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 05 oktober 2006 - 17:34

QUOTE (fffrankenstein @ Oct 5 2006, 18:20 )
Hej.

Kul med nya funktioner men på den personliga så blir det en sak som är ganska ordentligt missvisande.
Battlepoints av möjliga när det varit slutspel.
Om man åkt på en turnering och tagit 12 BP i snitt men ändå missar slutspel pga målningspoäng och komp så ser det nu ut som man tar ganska dåligt med BPs.
Ni får göra med denna information som ni känner lämpligt, men en varriant vore väl att ha ett grundspelsvärde och ett slutspels.
Fixa det så ser jag bättre ut i den osannolika händelsen att någon skulle gå och titta på mig smile.gif
Fast antal möjliga battlepoints man kan ta inkluderar de i slutspel. T.ex. på GothCon är antal möjliga poäng för alla 120 när de börjar turneringen. Vilka somgår vidare är olika för olika turneringar, ibland räknar man in de mjuka poängen, ibland inte. Medel per slag är dock bara de slag man verkligen spelat.
Vilken armee man spelat på turneringen vore också kul att se, tnx i förskott.

Mvh FF Frankenstein smile.gif

Det syns i de fall som jag fått informationen av arrangören. Eller missförstår jag dig?

#10 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 05 oktober 2006 - 20:34

Har lagt till länkningen till personinfo överallt där namn förekommer.

#11 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 05 oktober 2006 - 21:36

Riktigt nice! thumb.gif

Synd bara att inte vissa turneringar är med trots att det "gjort reklam" på SWFBR innan turneringen glare.gif

Antar att ni du har försökt sparka på dem - men det är en j-la stil från de arrangörernas sida. Det ju är inte lite tid du plöjer ner här.

#12 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 05 oktober 2006 - 22:15

QUOTE (Steffo @ Oct 5 2006, 17:34 )
Det syns i de fall som jag fått informationen av arrangören. Eller missförstår jag dig?

Ne det är nog inte jag som kollat ordentligt. Men inte är medel per slag med på den personliga sidan? Jag tycker det är roliga förändrinag iaf.

#13 Mag-El

Mag-El

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 354 Inlägg:

Postad 06 oktober 2006 - 00:40

Hittade en grej till laugh.gif

Björn Sahlman(57) är samma person som Björn Hajnos(663), också MalRoK.

Vi är onda på MalRoK så vi måste byta efternamn då och då..... evilgrin.gif

-Magnus
Ara är en sann hjälte

#14 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 11 oktober 2006 - 02:20

Uppdaterat: Namnbyte Björn Sahlman --> Hajnos samt att Fredrik Edman är två personer.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar