Hoppa till innehåll

Foto

Etc 2018 Information Och Intresseanmälan

• Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 Lasse

Lasse

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 856 Inlägg:
  • Interests:WHFB

Postad 19 oktober 2017 - 09:22

Hej!

Kapten har ordet: Som många av er vet så är det alltså jag som tar över som kapten efter Christian Wennbergs eminenta insats under 2016-2017. Vissa av er vet att jag länge haft drömmen att en gång kaptena ett etc-lag och när jag tillfrågades kändes det helt rätt. Då jag har erfarenhet av en drös ETC så vet jag att det inte är nån låtsasuppgift utan det kräver tid och engagemang. Efter noga övervägande kände jag att jag skulle kunna lägga ner tiden som krävs och här står vi nu alltså med mitt första ”officiella” och traditionsenliga uttalande som etc-kapten!

Vart/när: Zagreb, Kroatien. Den 3-5:e augusti 2018 med singelturnering 1-2:a aug.

Här får det slutgiltiga laget ta sig en funderare över om vi ska åka ner en vecka innan/efter då det var något som verkligen uppskattades i år. Följande har jag kapat från förra årets kostnadsuppskattning: ”Kostnad för ett helt ETC är svårt att uppskatta exakt, men det är ju flyg ToR, transport på plats, anmälan till ETC (runt 65 euro/person om jag minns rätt, då ingår lunch för 3 dagar), samt hotell i en vecka. Sedan tillkommer ju kostnader för middagar osv på kvällarna, så överlag skulle jag nog räkna på 6000-8000 för hela spektaklet. Det kan såklart bli billigare om man väljer att åka ner lite senare”.

http://www.kaos.hr/e...C2018ZAGREB.pdf är länken till deras bud.

Hur: Från de tidiga etc (2006-2007) till nu så har det funnits olika sätt att ta ut ett lag, från mästarmöten till trupper. Jag gillar verkligen hur det har fungerat med en uttalad trupp som träffas och sparrar, hjälps åt att ta fram arméer och gemensamt arbetar för att ta fram ett så starkt lag som möjligt. Det är min ambition att vi även i år kommer att arbeta med en trupp där jag så tidigt som möjligt vill ta ut ett lag. Vi får se hur själva laguttagningen går till men det kommer troligtvis bli i omgångar, detta ger mig möjlighet att diskutera utformning av laget med redan uttagna spelare till hjälp. Jag ämnar vara aktiv på turneringar dels som spelare men även som ”scout” (i brist på ett bättre ord) under det kommande året för att skaffa mig en djupare förståelse i vad som, för oss alla blir ett ”nytt” spel. I övrigt kommer Christian finnas vid min sida som coach. Jag hoppas även få med mig Hampus Berg som non-playing då hans enorma erfarenhet som kapten skulle vara ett stort stöd under året.

Övriga datum: Jag har tidigt klargjort att jag inte vill åka ner med laget till ETC Warm Up i Danmark. I min erfarenhet är det bara smärtsamt och inte särskilt givande annat än att se listorna som vi ändå kommer få tillgång till. Träningshelger kommer att upprättas framgent och jag får be att återkomma till aktuella datum när truppen är satt. Jag har även kontaktat Team England och det finns ett stort intresse från deras sida att köra en träningshelg tillsammans. Detta skulle kunna se ut som så att man flyger till nån spelklubb i London över en helg (vi får se hur gångbart detta är rent ekonomiskt).

Initiala tankar: Utan att spekulera allt för mycket i datum så har vi snart 2.0 ute och detta kommer naturligtvis att påverka hela det kommande årets förberedelser. Det är oklart hur förändringarna kommer att tas emot av communityt och vilka spelare som tänker ställa sig till mitt förfogande i uttagning av spelare till såväl en trupp som det slutgiltiga laget. Det kommer efter denna första post vara lite passivt arbete från min sida fram tills vi vet mer om hur spelet kommer se ut. Med det sagt så finns det mycket man som spelare kan göra och fundera över om man potentiellt kan vara sugen på etc-18.

·       Se efter hur det ser ut i er kalender med semester och liknande.

·       Är det görbart för mig ekonomiskt? (kostar ju som bekant några dollares).

·       Kan jag lägga ner den tiden som krävs? (vid det här laget har vi väl alla en hyfsad koll på ungefär hur mycket tid som brukar krävas att man sätter åt sidan).

·       Börja måla era baskanter redan nu så ni inte hamnar i samma stressade situation som Christian i januari 2012.

Anmälan till truppen: Vi öppnar anmälan redan nu trots att 2.0 inte är ute. Anmälan är därmed inte bindande i detta nu förrän vi har sett 2.0. Därefter får man bekräfta sin anmälan som då ses som bindande.

Hur anmäler jag mig till truppen:

Skriv dessa saker i denna tråd (eller i ett PM till mig):

- Fullständigt namn

- De arméer ni kan tänka er att spela (spekulationer vid denna tidpunkt).

- Sikta på ETC-laget eller bara med i ETC-truppen.

Varför ska jag anmäla mig till truppen: För att Sverige har en gedigen historia som ett omtyckt och extremt kompetent landslag inom Warhammer/9th age och att vara en del av det är inget annat än en stor ära. Warhammer/9th age på den här internationella nivån är så oerhört roligt och det är en fantastisk erfarenhet att åka ner med ett gäng kanonpersonligheter och spela på den absolut högsta nivån. Dessutom har jag hört att Kroatien är rätt fint den tiden på året.

Förväntningar: Guld. Det låter klyschigt, men jag tror ingen som läst så här långt motsätter sig det målet. Vad jag såg förra årets lag prestera var inget annat än högsta världsklass. Det är i min mening helt uppenbart att talangen vi har i Sverige endast nuddas av kanske 2-3 andra lag när de spelar som bäst. Vi åker ner för att vinna, resultatmässigt ser jag inget annat som aktuellt. När laget tas ut vill jag understryka att vinnarviljan måste finns där hos varje individuell spelare, tätt följt av oviljan att förlora. Detta är inget nytt och vi är såpass bra att det självförtroendet ska finnas, och finns där.

Övrigt: Har man några frågor, vilka som helst. Så når man mig i PM här, via facebook eller på mailen: swirrefirre(at)hotmail.com

Har säkert glömt nåt viktigt men då fyller jag på med detta i posten.

/Anders ”Lasse” Gustavsson

Anders Gustavsson

ETC Team Sweden 2011
ETC Team Sweden 2012
ETC Team Sweden 2013
ETC Team Sweden 2014
ETC Team Sweden 2015

ETC Team Sweden 2018

Följ mig på Twitter [at]Lasse_WFB för gott och blandat Age of Sigmar-hat!

#2 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 645 Inlägg:

Postad 19 oktober 2017 - 12:04

Mattias Lagerlöf reporting for duty!

Spelar Ogres för tillfället.

Truppen absolut, laget osäker. Får se när 2.0 släpps hur det ser ut

#3 Stampede

Stampede

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 510 Inlägg:

Postad 19 oktober 2017 - 12:08

Daniel Tooke falling in line!

Spelar primärt Saurian Ancients, Sylvan Elves och Undying Dynasties. Har även bra erfarenhet av Vermin Swarm och bygger på en Warriors of the Dark Gods Armé.

Siktar absolut på truppen. Laget är lite mer utav ett frågetecken just nu, beror mycket på hur livet utvecklar sig framöver ^^

Daniel Tooke

ETC Sweden 2016 - Sylvan Elves

ETC Sweden 2017 - Undying Dynasties

"If you find yourself in a combat situation, try to look unimportant. Hopefully the enemy will be short on ammo."

#4 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 977 Inlägg:

Postad 19 oktober 2017 - 12:20

Kaj Gyllinger.

Spelar allt med bra movement. Kan det springa runt - kan jag döda folk med det.

Truppen: Hell Yes!
Laget: Hell probably!

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

Forward, Onward, March!

#5 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 2 895 Inlägg:

Postad 20 oktober 2017 - 10:09

Björn Ericson

Spelar väl det mesta men WotDG, OK, DL, DE och KoE är väl det som ligger på intressebordet det kommande året även om jag snegalr på BH, UD och HBE med jämna mellanrum.

Truppen framförallt, laget beronde på hur tid och struktur ser ut efte rvi tagit oss igenom nålsågat på Designen.

Björn Ericson

SWFBR - Admin

The 9th Age - Army Design Team, Former Deamon Legions Army Book CommitteeFörening: HYMS & GoB Syd

#6 Painblom

Painblom

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 675 Inlägg:

Postad 25 oktober 2017 - 17:48

Jag är gärna med i både trupp och Lag spelar egentligen allt men förkärlek för alver :)

Marcus Engblom

ETC Team 2011  Switzerland Cheerleader
ETC Team 2012  Poland Cheerleader
ETC Team 2013  Serbia OnG
ETC Team 2014  Serbia OnG
ETC Team 2016  Greece Cheerleader
​ETC Team 2017  Spain  OK
ETC Team 2018  Croatia Cheerleader/Player

#7 Moment

Moment

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 428 Inlägg:

Postad 25 oktober 2017 - 19:33

Albert Johansson

Förhoppningsvis VC om de känns ok. Även Alver och Kingdom of Equataine är av intresse

Truppen men kanske laget

#8 Marrcus Oestling

Marrcus Oestling

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 567 Inlägg:

Postad 25 oktober 2017 - 20:02

Bo Marcus Östling

BH, DL, DE, EoS, HBE, ID, KoE, OK, OnG, SA, VS, WoC

Jag siktar på ETC-laget 2018

//Sveriges trevligaste Warhammerspelare

Svensk mästare 2012 - OnG
Svensk mästare 2016 - SA

ETC Team Sweden 2015

ETC Team Sweden 2016

ETC Team Sweden 2017

ETC Team Sweden 2018

#9 Peppe

Peppe

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 681 Inlägg:

Postad 25 oktober 2017 - 22:18

Peter Edvardsson

Siktar på laget.

Får se när 2.0 släpps men mest bekväm med alver eller VS

#10 mungojerrie

mungojerrie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 025 Inlägg:

Postad 26 oktober 2017 - 06:44

Johannes Einemo - intresserad av truppen beroende lite på hur 2.0 ser ut. Kan spela lite olika.
Johannes Einemo
HYMS

#11 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 337 Inlägg:

Postad 20 november 2017 - 08:29

Erik Aronson

Trupp + lag

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

#12 Zaanash

Zaanash

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 779 Inlägg:

Postad 20 november 2017 - 10:04

Christian Wennberg

Trupp/Lag/Coach

Christian Wennberg

ETC-kapten 2017

Jag må vara sämre än Marcus, men jag har i alla fall varit bäst i världen

#13 Tyrgrim

Tyrgrim

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 154 Inlägg:

Postad 04 december 2017 - 18:32

Peter Sundberg
Trupp/lag

HE/DE/EoS/WDG
Har tillgång till fler arméer men mindre erfarenhet med dom.
- Peter Sundberg

#14 MathiasTRGEriksson

MathiasTRGEriksson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 229 Inlägg:

Postad 06 december 2017 - 17:59

Jag är intresserad i år igen av laget

#15 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 299 Inlägg:

Postad 07 december 2017 - 08:37

Siktar på laget

Kan spela allt men O&G är favoriten

#16 Richard Becker

Richard Becker

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 734 Inlägg:

Postad 07 december 2017 - 10:53

Truppen (absolut inte laget).

Spelar främst VS.

#17 RickardJ

RickardJ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 93 Inlägg:

Postad 03 januari 2018 - 19:30

Rickard Johansson
Trupp+lag (bara jobbet som kan förstöra mina ambitioner)
Spelar allt

#18 Lasse

Lasse

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 856 Inlägg:

Postad 03 januari 2018 - 20:59

Kul att höra Rickard! Skulle du vara intresserad av att vara med i ett av lagen som åker ner till Tyskland på deras lagturnering? Kolla Herefordtråden i detta forum :)

Anders Gustavsson

ETC Team Sweden 2011
ETC Team Sweden 2012
ETC Team Sweden 2013
ETC Team Sweden 2014
ETC Team Sweden 2015

ETC Team Sweden 2018

#19 Lagge

Lagge

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 064 Inlägg:

Postad 16 januari 2018 - 23:19

- Johan Lagmo

- DE, SE eller HBE

- Laget

Johan Lagmo
Alla barnen har VM guld utom Kaj, han valde att äta medeltidspaj.
Atlantis
Team Sweden ETC - 2011 DoC
Team Sweden ETC - 2012 OnG

Team Sweden ETC - 2013 Skaven

Team Sweden ETC - 2014 DE 

#20 Lasse

Lasse

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 856 Inlägg:

Postad 09 februari 2018 - 08:42

Ni som har anmält intresse till truppen får gärna uttrycka era preferenser i denna pågående omröstning: http://warhammer.org...p?f=18&t=136930

Den ska bestämma hur scenarios och deploy fungerar på ETC. Skriv nedan vad ni föredrar.

Anders Gustavsson

ETC Team Sweden 2011
ETC Team Sweden 2012
ETC Team Sweden 2013
ETC Team Sweden 2014
ETC Team Sweden 2015

ETC Team Sweden 2018

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar