Hoppa till innehåll


Foto

Skaven


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 Lessthan

Lessthan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 23 september 2015 - 20:23

Hej.
Har hittat lite listor på skaven som kallas two tower list.
De syftar på två torn. Alltså en screaming bell och en plague furnace.

Är detta tillåtet i 8th? Gör man listan i battlescribe så står de invalid.

Hur får jag redan på fakta och vart i regelboken kan man hitta de?

Tacksam för svar

#2 Melker666

Melker666

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 266 Inlägg:

Postad 23 september 2015 - 23:03

Det borde inte vara några problem och det är en fullt "laglig" lista!

#3 Noxer

Noxer

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 321 Inlägg:

Postad 24 september 2015 - 00:39

Varför går inte battlescribe med på det? Låter konstigt. Det är fullt lagligt med 2 av varje ifall du skulle vilka köra det.


Top Hat Painting <--- Hemsida!

 

All power to the great horned one!


#4 Lessthan

Lessthan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 24 september 2015 - 04:35

Det står Roster has 1 too many selections of Plague Furnace (maximum 0)
increment maxInRoster by 1 (repeating)
increment maxInRoster by 1 (repeating)

Hade velat testa en sådan lista näste gång jag lirar

#5 Noxer

Noxer

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 321 Inlägg:

Postad 24 september 2015 - 16:58

Det har inte att göra med att du måste välja en enhet plague monks att ha den i?


Top Hat Painting <--- Hemsida!

 

All power to the great horned one!


#6 Lessthan

Lessthan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 24 september 2015 - 18:44

Det har inte att göra med att du måste välja en enhet plague monks att ha den i?

 

Det hade det banne mig. nu kan jag ju börja fila lite på min nya lista! Sweet.

Jag kollade inte så långt men nu blev jag glad igen.

 

En annan fråga angående slaves.

 

Om jag har en enhet på 5x10 (50) 

då är ju min LD 7 för jag har 5 ranker. Men om jag har en Warlock engineer i gruppen och flyr. rollar jag då på warlockens eller på slavesen omodifierat?



#7 Censur

Censur

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 159 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 24 september 2015 - 22:43

Max +3 ld från ranker i 8th edition, så dom har ld 5 utan engineer.
Och du slår på warlockens ld när dom flyr, utan bonus från ranker

Eric Gustafsson
Förening: GoB Syd

 


#8 Noxer

Noxer

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 321 Inlägg:

Postad 25 september 2015 - 01:17

Max +3 ld från ranker i 8th edition, så dom har ld 5 utan engineer.
Och du slår på warlockens ld när dom flyr, utan bonus från ranker

 

Detta är inkorrekt. Du får fortfarande rank-bonus. Med engineer där i och +3 ld från ranker ligger du på ld 9.

 

Edit: Eller menar du efter break, dvs ett rally test? Om slaves breakar så exploderar de (warlocken dör också), så det är en icke-fråga. :P

 

Du får inte bonus från ranker när du gör ett rally test om det varit tex clanrats, så om det var det du menade är det korrekt.


Top Hat Painting <--- Hemsida!

 

All power to the great horned one!


#9 Censur

Censur

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 159 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 25 september 2015 - 01:58

Det var som i rallyclanratexemplet jag syftade på^^ har inte rört mina kära råttor på ett tag.

Och självklart exploderar slavarna.

Eric Gustafsson
Förening: GoB Syd

 


#10 Lessthan

Lessthan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 25 september 2015 - 05:00

Okey jag menade rally test dör dom failade panic test. Nu låter jag som världens noob. (De e jag med)

Explodera? Vad menar ni. Om jag loosar combat med slaves, fail panic test dom springer. Springer son inte då utan exploderar?

#11 Nicke

Nicke

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 796 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Vadstena

Postad 25 september 2015 - 09:28

Dom har alltid exploderat

Noob of the Year!!


#12 Dennis P

Dennis P

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 353 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 25 september 2015 - 10:36

Armebok är en bra grej o ha när man spelar spelet  samtliga substitut som battlescribt och armybuilder mm har flertal fel och redovisar inte alla regler.


Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

 

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

 

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).


#13 Melker666

Melker666

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 266 Inlägg:

Postad 26 september 2015 - 07:39

I 8:Th exploderar dom och antar att det är det du spelar! Det är typ nått i still med d6 st3hits +1hit per rank.

#14 Lessthan

Lessthan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 27 september 2015 - 17:55

Armebok är en bra grej o ha när man spelar spelet  samtliga substitut som battlescribt och armybuilder mm har flertal fel och redovisar inte alla regler.

Jag har armeboken men har missat läsa det. 

 

I 8:Th exploderar dom och antar att det är det du spelar! Det är typ nått i still med d6 st3hits +1hit per rank.

Ja jag kom fram till de i boken när jag kollade nogrannare,

 

så D6 (jag fick en 4a) + 1hit/rank (jag har 6ranker) 10st st3 hits då`?

 

så jag kan förlorar en sjudundrands slaves?



#15 Bombastian

Bombastian

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 34 Inlägg:

Postad 27 september 2015 - 20:06

Första ranken exploderar inte, så om du har totalt 6 ranker och slår en 4:a så är det 9 S3 hits.



#16 Melker666

Melker666

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 266 Inlägg:

Postad 27 september 2015 - 20:49

det han sa



#17 Turin Turambar

Turin Turambar

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 550 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Postad 27 september 2015 - 23:03

Du förlorar ju alltså hela din enhet automatiskt.

 

Det är de andra som tar stryk.


"Faithless is he that says farewell when the road darkens"

*Crusader*

#18 Lessthan

Lessthan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 29 september 2015 - 18:27

tack jag har läst och nu förstår jag reglen bättre. tack alla som hjälpt mig förstå.



#19 Lessthan

Lessthan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 01 oktober 2015 - 15:32

Ny fråga. Om min screaming bell är i combat och min grey seer på top.
Får han kasta spela ut från combat? Om det finns någon man får vilken?

#20 Melker666

Melker666

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 266 Inlägg:

Postad 01 oktober 2015 - 16:17

Ja du får kasta ur combat! Han har 360* synvinkel! Vissa spells får du till och med kasta in i combat!




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar