Hoppa till innehåll

Foto

Fantasia Fanatic Hösten 2006

• Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Zeb

Zeb

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 31 Inlägg:

Postad 11 augusti 2006 - 15:53

Snott från www.fantasiaweb.se

dea

Datum för FF 06 är nu spikat, det blir den 14-15 oktober.

Det blir 2250p, med samma Rare begränsning som förra året (det blir dock fritt fram för special units).

Mer regel, tider mm, kommer snart.

#2 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 30 augusti 2006 - 22:02

6 veckor kvar, vilka sörlänningar kommer upp? Som det låter kommer det inte att bli någon magicap och målningspoängen kommer att sjunka rejält.
jag kom till makten
jag sa grönt stavas blått
och kvällen är lång
när den siktar mot sin tinning

#3 hagar redbeard

hagar redbeard

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 614 Inlägg:

Postad 31 augusti 2006 - 14:59

jag ska åka, mrgn ska åka, davve lär väl åka med och göran (som väl får räknas som uppsalabo nu thumb.gif ) förmodar jag kommer med.

Henrik Eriksson

#4 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 31 augusti 2006 - 20:52

QUOTE (hagar redbeard @ Aug 31 2006, 14:59 )
jag ska åka, mrgn ska åka, davve lär väl åka med och göran (som väl får räknas som uppsalabo nu thumb.gif )

Jag hade tänkt åka onekligen, låter som uppsalaiternas bil kan vara full? isf blir det dyrt men kanske blire åka ändå. turneringen är tidigare än vad jag beräknat iaf, lite hastigt rent av.
Vi får la se hure blir detta år.
Outchh göran värsta dizzen, antar att du itne låter detta passera obemärkt evilgrin.gif

#5 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 01 september 2006 - 08:03

Vad blir det för armé Henke? Och du Mats? Kommer nån av dom goa Götarna? Ser nästan fram mot en sen middag på Lottas Krog lika mycket som turneringen, grymt gott var det!
jag kom till makten
och kvällen är lång

#6 Lord-Ritchkittar

Lord-Ritchkittar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 94 Inlägg:
  • Interests:Warhammer Fantasy

Postad 01 september 2006 - 13:27

QUOTE (fffrankenstein @ Aug 31 2006, 20:52 )
Jag hade tänkt åka onekligen, låter som uppsalaiternas bil kan vara full? isf blir det dyrt men kanske blire åka ändå. turneringen är tidigare än vad jag beräknat iaf, lite hastigt rent av.
Vi får la se hure blir detta år.
Outchh göran värsta dizzen, antar att du itne låter detta passera obemärkt evilgrin.gif

Var blir det att åkas från för din del om du inte kommer med Uppsala taxin? Har för mig att det var Gävle trakten? Skulle kunna haka på nån som kör förbi Gävle hursom - eller förbi Falun är ju optimalt. Hade varit sköj och vara med däruppe - men det är om det går att åka med nånstans (har inte kort själv - suck), tåg tror jag blir lite för dyrt. Ska höra lite med andra här i Falun men tror inte det är nått annat folk härifrån. sad.gif

/Göran V

#7 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 01 september 2006 - 19:32

QUOTE (Lord-Ritchkittar @ Sep 1 2006, 13:27 )
Var blir det att åkas från för din del om du inte kommer med Uppsala taxin? Har för mig att det var Gävle trakten? Skulle kunna haka på nån som kör förbi Gävle hursom - eller förbi Falun är ju optimalt. Hade varit sköj och vara med däruppe - men det är om det går att åka med nånstans (har inte kort själv - suck), tåg tror jag blir lite för dyrt. Ska höra lite med andra här i Falun men tror inte det är nått annat folk härifrån.  sad.gif

/Göran V

Jo jag är från den mangefika metropolen bollnäs. Kanske kan en av mina bekanta övertalas att åka med och isf har vi en bil om du kan ta dig hit. Annars är jag alltid intresserad av samåkning, kolla runt lite vet jag. jag hör av mig närmare om fredrik, dvs min polare med bil

NIB jag komer givetvis att köra den enda riktiga armeen som finns i warhammervärlden, må alla buga sig för the tombkings (eller ngt smile.gif )

#8 hagar redbeard

hagar redbeard

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 614 Inlägg:

Postad 04 september 2006 - 09:08

jag är inte säker, men sylvanierna lockar, likaså vanliga odöda (von carstein förmodligen), men om jag håller vanan trogen målar jag upp en massa, och byter till skogsalver dan innan biggrin.gif

#9 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 04 september 2006 - 19:07

Jag har äntligen fått måla på min Zombie Dragon (tog bara nästan 3 år) så jag är ruggigt sugen på en Sylvania Dragon-armé. Dock inte så utpräglat jakt-tema som på förra turneringen.
jag kom till makten
och kvällen är lång

#10 hagar redbeard

hagar redbeard

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 614 Inlägg:

Postad 07 september 2006 - 14:08

jag har börjat bli sugen på mina nya dvärgar (också), en elak lista med 4 warrior block, 2 minerblock, 4 boltare, organ gun och flame cannon, med anvil förstås. mycket jobbiga val....... sad.gif

#11 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 07 september 2006 - 18:53

Nu är regelhäftet uppe http://www.fantasiaw... tydligen tog man tillbaks restriktionerna på specials, trist för framförallt TK.

Roliga scenarion verkar det dock bli!
jag kom till makten
och kvällen är lång

#12 dea

dea

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 155 Inlägg:

Postad 07 september 2006 - 19:14

Då var det dags att börja anmäla sig.

Hoppas vi kan bli fler än de 56 som deltog i våras.

Som ni märker har vi sänkt målarpoängen och fokuserar mer på spelpoäng, bör göra en del spelare nöjda smile.gif

Så börja måla, bara 5 veckor kvar.

#13 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 08 september 2006 - 09:15

2 av matcherna är pitched med special features enligt nya regelboken:

D6
Historic Landmark - 100VP för den som håller det i slutet.
Arcane Monolith - +1 Dispel och Power Dice till den sida som håller objektivet
Acropolis of Heroes - Enheten som kontrollerar objektivet utnumrerar alltid sin fiende
Ancient Idol - Sidan som kontrollerar objektivet får slå om misslyckade Rally försök
Monument of Glory - Enheten som kontrollerar objektivet hatar alla fiender.
jag kom till makten
och kvällen är lång

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar