Hoppa till innehåll

Foto

Beastmen Wild-Aladdin Lista

Beastmen

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Mahkal

Mahkal

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 87 Inlägg:

Postad 24 mars 2015 - 14:15

Jag har suttit och klurat lite på hur detta ska gå men har iallafall förberett en lista idag för att pröva lore of the wild och andra dumheter. Skulle gärna ta lite feedback och råd. Möter 2400 poäng WoC så ska uppdatera senare under kvällen med resultat.

Lords:

Beastlord (HeavyArm+Shield, Blackened plate, Crown of command, Chalice of the dark rain) 249

Great Bray-Shaman 1 (Ahw, lvl4 shadow, Scroll, Crown of horns) 339

Great Bray-Shaman 2 (AHW, lvl4 wild, Hagtree Fetish, Arabyan Carpet, talisman of endurance) 339

Heroes:

Bray-shaman 1 (lvl1 beasts, herdstone) 125

Bray-shaman 2 (lvl1 beasts, Darkroth staff) 125

Wargor (BSB, HeavyArm+Shield, Beast-banner) 191

Core:

Gor Herd (50, AHW, Full command) 425

Chariot 80

Ungor herd (10x) 50

Ungor raiders (5x) 30

Ungor raiders (5x) 30

Special:

Bestigor herd (30x, Full command, Standard of discipline) 405

=2392 poäng

Tanken är ju som väntat att WargorBSB hakar på Gor-Herden ihop med min lvl4 shadow så att dom också är stubborn genom crown of horns så man har ett stabilt block som borde krossa det mesta det krockar med. Beastlorden hakar på Bestigors så att de också är stubborn och någorlunda säkra mot kanoner med 4+ ward. Min andra level 4 hoppas jag på att han kan ta sig förbi dom större blocken som är jobbiga och flyga runt i hans deploy och trolla lite. Har man tur med magierna så kan han ju kasta Mantle of Gorok och hoppas på att få bra rolls och sedan storma in i warmachines eller annat skoj. Annars är ju Bray-scream skoj. 

Funderade ganska länge på hur man skall arbeta sig runt det faktumet att Lore of the wild inte har någon vidare range på något och alla spells är ju tämeligen ganska unika. Dock tror jag nog att om jag lyckas få Traitor-kin så kommer hans Bloodcrushers ligga illa till ^^ Äh vafan man får hoppas på det bästa.

Så har ni förslag och tips/råd så bidra gärna

#2 Munin

Munin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 375 Inlägg:

Postad 24 mars 2015 - 15:12

Gnarled Hide på BSB är givet.

Sen kanske du borde ha lite skydd på Beastlorden, 4+ håller inte långt. Är du rädd för breaths med tanke på Blackened Plate?

Stefan Pettersson
Rogue Trader
Beastmen, High Elves & Cult of Nurgle (DoC)

#3 henkef3

henkef3

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 266 Inlägg:

Postad 24 mars 2015 - 20:29

Jag förstår du vill din beastlord ska vara en buff maskin men han måste leva för att inte hela arméen ska kollapsa. lägg kronan på andra shamanen istället.
ge honom lite skydd ( 4+ ward och glittering kanske ) och släng på gnarled på bsbn

#4 Mahkal

Mahkal

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 87 Inlägg:

Postad 24 mars 2015 - 20:58

Sådär ja då har jag återvänt efter matchen. Tyvärr förlorade jag på att jag inte kunde slå leadership 9 mer reroll vilket var ganska patetiskt egentligen. 

Återigen till listan

Tycker att den gick betydligt bättre än väntat och även spellen Traitor-kin gjorde sitt med att terrorisera motståndarens skull-crushers och att tomta runt med missiler. Det enda jag hade som problem är att hade jag mött 2 kanoner så hade nog varenda Lord ätit en kula utan att ha ett bra svar mot det. Funderar på att byta ut lvl4 Wild mot en Doombull dock. Tror han presterar något bättre. Får göra lite fler spel-tester

#5 GeneralKriek

GeneralKriek

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 82 Inlägg:

Postad 13 juni 2015 - 07:10

Gillar faktumet att du väljer å spela en underdog armé. Tycker det blivit lite mycket meta i warhammer världen, ingen vill torska.
Heja heja!
<p>Livet är ett enda långt rollspel

#6 Herminator

Herminator

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 47 Inlägg:
  • Interests:You will probably find me lurkin` @ universalbattle.com

Postad 13 juni 2015 - 10:45

Greetings!

Yer Aladdin running Wild v Cannons is no problem. Hide behind a hill and spawn yourself a free Ghorgon on his backline!

List looks both endavouring and spiky - may the green light of Morrslieb shine upon thy foes!

-H-  

#7 Mahkal

Mahkal

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 87 Inlägg:

Postad 15 juni 2015 - 14:03

I have currently found that Beastmen are pretty strong in ETC due to marks of chaos. At this moment im running a double doombull with a lvl4 Beasts and a lvl1 shadow due to miasma wirking great with mark of nurgle. Maybe i should give lore of the wild some more testing before dismissing it.

Baaaah for the blood god!

#8 Herminator

Herminator

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 47 Inlägg:
  • Interests:You will probably find me lurkin` @ universalbattle.com

Postad 16 juni 2015 - 19:21

Im not set on anything yet, but have had reasonable success with them (single bitter loss, a few clenched paws of big wins, a heap of decent wins and a smattering of draws). Recently dismounted my AlladdinBull due to lifeinsurance neglecting actions.

Its polarized but fun and you get to do epic filth (I killed my own magelord for fun in a challenge vs Black Amulet OTS  - mountain chimera with Primal Fury gave me 12 wounds on the rebound ^^ )

Doombull, Shield, Mark of Tzeentch, Obsidian Trinket, Pot of Speed, Sword of Swift Slaying, Armour of Destiny - 353 Pts.
Doombull, HA, Shield, Mark of Tzeentch, Gnarled Skin, Potion of Fools, Talisman of Preservation, OTS, Ramhorn Helm - 346 Pts.
Great Bray Shaman, General, lvl4, adhw, Lore of the Beasts, Ruby Ring of Ruin, Chalice of Dark Rain, Dispel Scroll - 329 Pts.

Gorebull, Shield, Mark of Tzeentch,  Armour of Fortune, BSB - 239 Pts.

31 Ungor Herd, M, S, C - 170 Pts.
30 Ungor Herd, M, S, C - 165 Pts.
30 Ungor Herd, M, S, C - 165 Pts.

5 Slaneeshi Ungor Raiders - 35 Pts.

5 Harpies - 55 Pts.
5 Harpies - 55 Pts.
5 Harpies - 55 Pts.

6 Blight Kings, Banner of Swiftness, Musician - 275