Hoppa till innehåll

Foto

9Th Age 0,12 Önskelista

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 25 februari 2016 - 11:35

Jag tycker det vore intressant att se om många tycker att nästa version ska innehålla liknande ändringar eller om det finns väldigt många delade meningar. 

Så alla kan göra max 5 punkter med saker som de tycker ska ändras. Men posta inga kommentarer till andras ändringar om du nu inte är en person som arbetar med 9th age.

1. Mindre enheter: Det är vanligt bland vissa arméer att de lirar med x antal väldigt stora enheter och sedan har de ca 500 pts i skytte och magi för att döda chaff och MSU arméer med. Jag skulle vilja se core inf på max 35 och special på max 25. När det gäller saker som kroxar, minotarrus mm så max 8. Sedan ska det finnas vissa undantag såklart.

2. Sämre skytte: Det gäller framförallt mindre skytte enheter som igniters, spearbacks, rotary gun, rbts mm. Samt att man ändrar volley fire så att den inte ignorer cover.

3. Sämre monster: Vissa monster är okej men det finns för många som är för bra. Om man nu gör skyttet sämre så måste många monster bli sämre. Men det viktigaste när det gäller monster är att man ändrar hur black magic fungerar eftersom atributen är för bra på monster.

4. Nerfa istället för buffa: Det tror jag kommer hända men gör inga arméer bättre utan för vissa arméer sämre. Sedan finns det ju många arméer som behöver balanseras ut dvs vissa enheter blir bättre medan andra blir sämre.

5. Ändra magin: Jag gillade aid cast och dispell mycket men jag förstår att många andra inte gjorde det. Men just nu känns det inte värt att ha med en lord magiker. Det finns ju såklart undantag som om man har den på en drake eller om den är riktigt bra som paddan. Men jag tycker att lvl4or ska bli mer värda att ta för många arméer.

David "Dangerous" D

#2 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 951 Inlägg:

Postad 25 februari 2016 - 14:39

3. Sämre monster: Vissa monster är okej men det finns för många som är för bra. Om man nu gör skyttet sämre så måste många monster bli sämre. Men det viktigaste när det gäller monster är att man ändrar hur black magic fungerar eftersom atributen är för bra på monster.

Hur menar du? Att det inte ska gå att heala Drake? Deamon prinsen vet jag inte om den kommer få behålla Black Magic som alternativ.

#3 Betelgeuse

Betelgeuse

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 89 Inlägg:

Postad 25 februari 2016 - 14:46

Att den störttråkiga regeln "Jag/du börjar för jag satte ut hela min armé först" skrotas och att vi återgår till det lite roligare "var sin drop". Kul att testa nya idéer och det va en god tanke. Tyvärr visade det sig vara en rätt tråkig deploymentregel. (ja jag vet att det ibland är bra att droppa allt först och ibland inte... regeln är tråkig ändå.)

Jonas Fredriksson - YLVA

#4 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 134 Inlägg:

Postad 25 februari 2016 - 14:58

Den regeln är väl ändå rätt bra?

I början satte alla alltid allt, men så småningom lärde sig spelare att det inte alltid är rätt sak att göra.

Det finns mer alternativ nu, mer att tänka på och beakta - hur är det tråkigt menar du? =)

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

The deviant seek but one place.

#5 Betelgeuse

Betelgeuse

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 89 Inlägg:

Postad 25 februari 2016 - 15:31

Det jag egentligen inte gillar är den 100%-iga säkerheten i regeln. Om du vet att du skall få börja när du sätter ner hela (eller resterande) armé så kan du lugnt sätta ut dina figgs på annars totalt livsfarliga ställen i och med att du som sagt.. vet säkert. Jag kan till exempel lugnt vanguarda fram min enhet för jag vet säkert att jag ändå kommer börja. Det hade varit tillräckligt med +3 på slaget att börja eller liknande för det åtminstone skall bli lite mer spännande. Precis som med allt annat i spelet staplar du oddsen till din fördel men kan aldrig vara helt 100% säker.

Dessutom känns det lite som att själva deploymentspelet försvunnit nu. Men kanske bara här i GBG som hela arméer blaffas ner helt direkt och alla dirty tricks för att lura motståndaren i deploy är ett minne blott.

Jonas Fredriksson - YLVA

#6 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 134 Inlägg:

Postad 25 februari 2016 - 15:46

Jag gillar inte heller att det är 100% att få börja om man vill.
Hade hellre sett ett cap på det, precis som du nämner. :)

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

The deviant seek but one place.

#7 Melker666

Melker666

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 266 Inlägg:

Postad 25 februari 2016 - 21:25

Njaa jag gillar deployment regeln, sätter motståndarn ner sin arme först får jag skit stor fördel, annars är det lite spännande hur många enheter båda vågar sätta ner innan den andra droppar allt! Dock är regeln att man får auto börja vanguarda kanske lite tråkig, men det är ju mest för jag vanguardar hela armen! ;)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar