Hoppa till innehåll

Foto

Mästarmöte!

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
134 replies to this topic

#1 Johanem

Johanem

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 02 december 2004 - 16:58

Skulle splita topicen om rankingen, som gled in på Mästarmöte hit. Blev fel så era poster försvann. blush.gif

Det bra är att nu vet jag hur man gör wink.gif

#2 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 02 december 2004 - 17:21

awwww

Allt borta? sad.gif

#3 Johanem

Johanem

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 02 december 2004 - 17:46

blush.gif Jupp... blush.gif Allt om mästarmötet... blush.gif

#4 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 02 december 2004 - 17:50

Då får vi la börja om även om det knappt kommit ur startgropen. Det hade varit roligt som fasiken att samla en drös med "grimma" spelare och köra en North vs South. Sen får folk tycka att det är grymt elitistiskt men jag som känner att göra en sån grej EN gång hade varit tokigt kul. Fem garanterat stentuffa matcher på 2 dagar - det är bara ölen som fattas =)

Vilka som spelar kommer det säkert bli tjafs om men det är ju helt enkelt upp till de som tar på sig att fixa det att bestämma "who's hot and who's not".

Vad säger Martin, Truant. Är det möjligt tror du att fixa det på LinCon då det ligger mest centralt om man ska få in Uppsalingarna i matchen. Och skulle du vilja ha en sån grej i anslutning till de vanliga turneringen ( om du nu arrangerar nästa år ).

Andra idéer.
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.

#5 Truant

Truant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 537 Inlägg:

Postad 02 december 2004 - 18:01

På själva LinCon blir det nog lite väl svårt att annordna, där vill jag gärna ha en turnering för många, och att anordna två parallellt,..nja....eller vad säger jag...jag menar ju att arrangera en stor allmän turnering och samtidigt spela går ju inte tongue.gif

LinCon ligger mest centralt ja....men jag tror mer på att skapa något sådant med inriktning på att få igång startgroparna i stockholm!
Det skulle bli en turnering med endast veteraner...alltså bra mycket lättare att organisera än en vanlig turnering (man kommer få in amrélistor i tid osv.).
Det vore en bra grund att gå vidare på för att sedan bygga upp något större i stockholm....det är bara en ide.

Jag hoppas på att arrangera LinCon 2005, som ni kanske vet (eller inte vet) är inte datumet satt ännu för LinCon, vi jobbar för närvaradne på datum då kristi himmelsfärd krockar med andra evenemang i linköping i kombination med att regeringen har daltat med beslutet om att göra nationaldagen till röd dag.
Beslutet togs ju igår av sveriges riksdag och nationaldagen blir en röd dag från och med 2005.
Nu när beslutet är tagit kan vi sätta oss ner och bestämma ett datum för LinCon, beroende på datum kommer jag ha möjlighet eller inte att arrangera WHFB
(jag hoppas på det första).

Jag kommer posta nyheter under LinCon så fort jag vet vad det blir för datum.

Sen vet jag inte hur många spelare som finns norr om säga gävle?
annars känns göteborg mer centralt räknat Malmö-Göteborg-Linköping-Stockholm.

Best Sportsmanship - Gentlemen's achievements 2012
Förlorad Grudge mot Khaz Modan - Gentlemen's achievements 2012

Best in Race - Dwarfs, QFA 2014

#6 akbar

akbar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 376 Inlägg:

Postad 02 december 2004 - 18:43

Göteborg låter trevligt. Orkar norrlänningarna släpa sig till sydcon klarar de väl att komma till gbg också. Annars så funkar väl sthlm, men vem skulle kunna arra det där?

Jag vet ungefär vilka jag skulle ha dit söderifrån (ca 8-9). Norr om Uppsala får vi väl lita på Morgans omdöme om vilka som är i topp.
GoB Malmö - We Come In Peace.....

#7 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 02 december 2004 - 19:10

Umeå till Göteborg är en bit att åka alltså..känner bara till en äkta "norrläning" som varit med på en turnering i syd och det var på Gothcon och man kan ju gissa att det var i anslutning till släktträff (ska förhöra honom i helgen).

Tror på en individuell turnering också, men där de "grimmaste" biggrin.gif från nord och syd deltar. Sedan kan man ju alltid spåna efter resultet vilken region som är värst.

Tror mer på Stockholm/Linköping eller Uppsala. (det tar er sydbor kortare tid än det gör från Umeå i alla fall)

Sedan om vi alla är vuxna människor i slutet sällskap så är det väl inget som hindrar att ölen flödar.. kanske bäst mellan och efter matcherna då biggrin.gif

Formen (efter hur vi resonerade då) skulle vara "no softscores"; dvs ingen komp eller målning (alla figgs måste vara målade för att få vara med och WYSIWYG för över 50% av figgsen i en enhet).

Skulle det funka för er? Eller ska man åtminstone köra efter WPS och inte tillåta noll pts arméer. För egen del och för de jag tänker främst på som är bosatta norr om Stockholm så skulle det inte påverka armélistan nämnvärt. Tror alla håller med om att ensidiga arméer, hur SAD de än är, kommer åka på dunk när de går tå mot tå mot en skicklig spelare med en balanserad/hård/invand-lista i alla fall.?

Det förtar ju en rejäl skopa av äran att komma med en riktig oststinkande lista; och att dessa uppmanas att inte begagnas borde räcka..vi är ju alla gentlemen och det värsta man skulle kunna råka ut för i en dylik turnering är ju att man vann pga sin lista och inte pga sin spelskicklighet..(wps-kompen skulle kunna stå med som en sorts indikator om man ville utan att poängen räknades in).

Tanken var också att alla skulle känna sina listor bra, vara sugna på spel och därmed skulle man kunna spela flera matcher på samma tid som en turnering spelar 5, så att den slutlige segraren inte skulle kunna bli beskylld för "tur med tärningarna" utan måste ha kämpat sig fram. Kanske 4 slag på lördagen (ā 2-2,5 timmar) och tre på söndagen (du skulle klara av det Akbar - tro på dig själv wink.gif ). För att det skulle funka bör man köra enkla scenarion (lämpligtvis pitched hela vägen).

Första matchen och så långt det går efter den borde man para ihop motstånd med tanke nord/syd så att man fick möta så många nya spelare som möjligt (har man ändå åkt långt så är det ju synd att få spöa på DGoE igen.. wink.gif ). Givetvis tillämpar man swiss, men då tre eller fler får 15 pts efter första slaget så försöker man para ihop de som aldrig/sällan mött varandra framför ärkerivalen.

Synpunkter?

#8 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 02 december 2004 - 19:31

Man skulle ju kunna köra löst och bara kräva minst en viss poäng i komp på arméerna - typ 2000 eller något. Då kan man fortfarande ta med en del elakheter men inte osta loss direkt. GothCon mallen är väl den bästa hittils men kräver fixar för bland annat Chaos.

Sen så tycker jag inte man nödvändigtvis bör köra pitched hela vägen men man kan ju köra med de beprövade scenariona och inte flumma iväg.

Men hur många per "lag" är lämpligt - 8 ungefär kanske - det är 8 spelbord, får man plats med i mindre lokal. Och hur många är det egentligen som kommer från Umeå ?
- Dr Strangelove

#9 akbar

akbar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 376 Inlägg:

Postad 02 december 2004 - 19:31

Jag tror fler än jag skulle ha svårt att hinna på två timmar, och har dessutom svårt att inse varför man skulle stressa sig igenom vad som borde bli minnesvärda slag. Max tre på per dag, och därmed basta.

Komp känns onödigt för egen del, men jag vet av erfarenhet att definitionen av gentlemannaskap inte är universell. Nån form av överenskommande om maxtak för powerdices+bound items känns inte helt omotiverat. Typ 8 dices+1 item?

Annars kanske en wpsgräns runt 2500?
GoB Malmö - We Come In Peace.....

#10 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 02 december 2004 - 21:02

Kompmässigt håller jag med om att en gräns är bättre än att räkna in kompen. Det är lite annorlunda, det är en bonus. Vi tar ett WPS-system och sätter en gräns på typ 2000-2500.

Linköping är nog bäst om man vill ha spridning på fältet. Tycker inte att det bör krocka med ett konvent dock. Det skulle kännas lite för elitistiskt för min smak att dra sig undan och ha en separat turnering.

Om inte Linköping funkar kan vi lätt få ihop ett arr i Göteborg och dessutom fixa sovplatser till de långväga gästerna. Men jag är rädd att avståndet skulle göra att det skulle bli typ Morgan från Uppsala, ingen från Umeå och sedan det vanliga (om än trevliga) gänget från Göteborg/Skåne.

Stockholm skulle förstås vara bra, om nu någon skulle vilja arra där.

#11 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 02 december 2004 - 21:15

Wps har ju lite riktlinjer för sina turneringar istället för komp nuförtiden. Det kan kanske vara något?

http://www.players-s...B_APPENDIXB.pdf

#12 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 03 december 2004 - 00:07

Tycker det verkar bättre än gamla WPS systemet för det här ändamålet, kudus till dig Steffo. För som sagt av många så drabbas vissa listor mer än andra av det gamla wps-systemet och att börja ändra i det känns som onödigt merarbete.

Björn: värst vad du proxar för en lagtävling biggrin.gif vi i Uppsala har väl inte mer gemensamt med Sundsvall och Umeå än Göteborg/Malmö (och hur är grannsämjan mellan G och M egentligen? tongue.gif ). Tycker att resultaten mellan de olika landsändarna är av sekundärt intresse typ; "ojojoj, killarna från Malmö kom etta, fyra och femma - dom är det krut i" eller alla topp tre platserna gick till spelare norr om Stockholm"

En lagtävling kan vara intressant, men då kanske snarare föreningar emellan typ; GOB, Ylva, Atlantis etc.

Till götet är det nog Gothcon som är prio ett. Två resor dit på ett år kan bli lite drygt.

Ska snacka med RT-folket som kommer till QFAII i helgen och se om de tror de har lust att arrangera en mästarfight (om någon av dem tar en god placering kanske det blir lättare biggrin.gif ).

#13 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 03 december 2004 - 07:10

QUOTE (Dakoth @ Dec 3 2004, 01:07 )
Tycker det verkar bättre än gamla WPS systemet för det här ändamålet, kudus till dig Steffo. För som sagt av många så drabbas vissa listor mer än andra av det gamla wps-systemet och att börja ändra i det känns som onödigt merarbete.

Björn: värst vad du proxar för en lagtävling biggrin.gif vi i Uppsala har väl inte mer gemensamt med Sundsvall och Umeå än Göteborg/Malmö (och hur är grannsämjan mellan G och M egentligen?  tongue.gif  ). Tycker att resultaten mellan de olika landsändarna är av sekundärt intresse typ; "ojojoj, killarna från Malmö kom etta, fyra och femma - dom är det krut i" eller alla topp tre platserna gick till spelare norr om Stockholm"

En lagtävling kan vara intressant, men då kanske snarare föreningar emellan typ; GOB, Ylva, Atlantis etc.

Till götet är det nog Gothcon som är prio ett. Två resor dit på ett år kan bli lite drygt.

Ska snacka med RT-folket som kommer till QFAII i helgen och se om de tror de har lust att arrangera en mästarfight (om någon av dem tar en god placering kanske det blir lättare biggrin.gif ).

Behöver definitivt inte vara en lagtävling - är nog bara jag som mött alla andra för många gånger här nerifrån =).
- Dr Strangelove

#14 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 03 december 2004 - 07:45

Ja, det är ju en farlig inavel i Skåne.

Men skämt åsido kunde vi nog använda lag för att ducka tråkiga matchningar lite mer än på en normal turnering, typ blockera spelare från samma landsända i tre eller fyra omgångar i stället för en. Jag ser det framförallt som en chans att få möta duktiga spelare jag inte haft turen (beroende på hur man ser det förstås) att möta i någon turnering hittills.

#15 conny.lundgren

conny.lundgren

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 157 Inlägg:

Postad 03 december 2004 - 09:45

QUOTE (Anton @ Dec 3 2004, 07:45 )
Ja, det är ju en farlig inavel i Skåne.

Men skämt åsido kunde vi nog använda lag för att ducka tråkiga matchningar lite mer än på en normal turnering, typ blockera spelare från samma landsända i tre eller fyra omgångar i stället för en. Jag ser det framförallt som en chans att få möta duktiga spelare jag inte haft turen (beroende på hur man ser det förstås) att möta i någon turnering hittills.

Kan man inte tänka sig att sammla X föreningar som har duktiga spelare (ylva, isen, gob,atlantis osv) och varje föreningen får skicka sina x bästa spelare (2-3?) Så blir det lite intern kamp om att skicka iväg sina bästa spelare smile.gif

#16 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 03 december 2004 - 09:59

Visst kan man det. Finns väl dock lite risk att det handlar mest om vilka som har möjlighet att åka från den klubben.

#17 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 03 december 2004 - 12:07

Om folk kan tänka sig att spela i Stockholm (som faktiskt ligger ganska mycket i mitten av sverige) så kan vi på RT nog tänka oss att anordna ett "mästar möte" Det får dock inte ligga för nära nästa RTO som nog blir i mars (enbart fantasy denna gång, 50 deltagare).

#18 conny.lundgren

conny.lundgren

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 157 Inlägg:

Postad 03 december 2004 - 12:55

QUOTE (petrus @ Dec 3 2004, 12:07 )
Om folk kan tänka sig att spela i Stockholm (som faktiskt ligger ganska mycket i mitten av sverige)  så kan vi på RT nog tänka oss att anordna ett "mästar möte"  Det får dock inte ligga för nära nästa RTO som nog blir i mars (enbart fantasy denna gång, 50 deltagare).

Tjockhult fungerar för min del, det ligger hyffsat centralt i sverige.

#19 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 03 december 2004 - 13:55

QUOTE (petrus @ Dec 3 2004, 13:07 )
Om folk kan tänka sig att spela i Stockholm (som faktiskt ligger ganska mycket i mitten av sverige)  så kan vi på RT nog tänka oss att anordna ett "mästar möte"  Det får dock inte ligga för nära nästa RTO som nog blir i mars (enbart fantasy denna gång, 50 deltagare).

Kan man bara fixa gratis logi ( typ en bit golv ) så är STHLM ju överkomligt - man kan ju kanske söka lite Sverokbidrag också.
- Dr Strangelove

#20 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 03 december 2004 - 13:55

Stockholm vore kanon om ni vill arra där.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar