Hoppa till innehåll

Foto

"Grand Inquisition" - Warszawa, Polen

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
23 replies to this topic

#1 wtele

wtele

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 45 Inlägg:

Postad 01 februari 2005 - 13:21

Hej!
Jag vil bjuda Er på turnering Grand Inquisition i Warszawa.
Det ska vara en turnering, var spelarna spelar i ett par, men man kan spela ensam heller.
Datum 19-20 mars.
4 slag. Till 2222 (min 2200) pts. för spelare eller 4444 (min 4400) när han ska spela ensam. 5,5 timmar för slag.
Biljeten kostar 60 SEK för spelare eller 90 SEK när man vill spela ensam.

Det finns billiga flygsplan till Warszawa från Stokholm och Malmö. Se på Wizzairs sida.
Du kan oskå åka med färja från Ystad til Swinoujscie, Karlskrona till Gdynia, Nyhasamn till Gdansk. och efteråt köra ungefär 300 km till Warszawa.
Information om bussar från Sverige till Warszawa finns det här..
Du måste klicka på buss foto för att resabyrås hemsida oppnas.

Om är du intresserad, kontakta med organisator Mariusz Krakowczyk för att få mer information på engelska.

Hjärtliga bjuder.
Wojciech

#2 akbar

akbar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 376 Inlägg:

Postad 01 februari 2005 - 17:24

Det vore ju hur kul som helst. Hinner bara ekonomin ordna upp sig och nån mer hänger med så är jag på.
GoB Malmö - We Come In Peace.....

#3 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 01 februari 2005 - 20:46

Jag är också sugen, men det ligger rätt så nära Gothcon i tiden. Blir det ett gäng som åker så hänger jag nog på i alla fall.

Du får gärna komma med fler inbjudningar smile.gif

#4 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 01 februari 2005 - 20:51

Låter helt klart intressant - kostar inte mer än en tusing drygt att åka fram och tillbaka. Tar dock ett dygn att åka. Ska definitivt tänkas på det här.
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.

#5 wtele

wtele

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 45 Inlägg:

Postad 01 februari 2005 - 22:00

QUOTE (Dakoth @ Feb 1 2005, 20:46 )
Du får gärna komma med fler inbjudningar  smile.gif

Nästa händelsen ska vi ha okså i Warszawa på april eller på maj. Det ska vara en ooficiell polsk Games Day kallas Wojenny Mlot (Warhammer på engelska). På lördag finns det där en liten Warhammer turnering på ugefär 1200 punkter med 4 slag med enkla scenarier och en Wh40k turnering okså. På söndag finns det där målar tävling, stora slag, GWs uppnisningar, en skulptör uppnisning, många olika nöjen, osv. När har jag mer information, jag ska lämna åt er kontakten till organisatoren.

#6 Mag-El

Mag-El

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 354 Inlägg:

Postad 02 februari 2005 - 01:47

Jag är också sugen, blir det ett gäng så hänger jag på.

-Magnus
Ara är en sann hjälte

#7 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 02 februari 2005 - 06:19

Passar lite dåligt även för mig på grund av GothCon, men som sagt, inbjudningar är bra och nästa gång kanske det passar bättre!

#8 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 02 februari 2005 - 07:56

Ja - GothCons närhet spökar ju en del. Men som sagt - alla inbjudningar är kul. Har aldrig varit i Polen heller.
- Dr Strangelove

#9 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 02 februari 2005 - 12:56

beroende på ekonomi så är jag suge på att hänga med....

Om det blir udda tal och folk har plats i bilar så hör av er smile.gif
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#10 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 02 februari 2005 - 13:52

Vad sägs om det Öst-Europeiska GT´t då? i november eller en lag turnering i oktober? Båda i Warszawa.

Det tror jag verkligen skulle locka svenska spelare att komma över. Speciellt då det är ganska tunnt med turneringar på hösten men mycket under senvåren och sommaren.

#11 wtele

wtele

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 45 Inlägg:

Postad 02 februari 2005 - 14:54

Nu redan bjuder jag okså till min stad Krakow på sista helgen i September. Vi ska ha stora Warhammer, Wh40k och Warcry turneringar och målar tävling. Det ska vara två dagar turneringarna med fem slagen.

Om är ni intresserad jag kan lämna den sanolika polska storturneringskalendern på forumet.

#12 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 02 februari 2005 - 15:28

Lämna gärna schemat så kan man ju bara kolla vad är verkar lägligt.
- Dr Strangelove

#13 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 03 februari 2005 - 19:06

Öst-Europeiska GT't är någon som låter väldigt intressant. Kikade runt lite på bilderna därifrån och det såg tjusigt ut, en del snyggt målade arméer!

Det andra krockar för mkt med Gothcon faktiskt.

Jag är gärna med på ett hörn om ett gäng drar iväg.
Förening: Mark of Skåne
Arméer: Beasts of Chaos, Wood Elves
Projekt: Warriors of Chaos

#14 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 03 februari 2005 - 20:33

Jepps - Östeuropeiska GT låter coolt. Så ser vi bara till att vinna det och påminna om de varit ockuperade av oss under stormaktstiden =)
- Dr Strangelove

#15 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 04 februari 2005 - 01:07

QUOTE (bjorn.nilsson @ Feb 3 2005, 21:33 )
Jepps - Östeuropeiska GT låter coolt. Så ser vi bara till att vinna det och påminna om de varit ockuperade av oss under stormaktstiden =)

Jag kan inte instämma mer! wink.gif

Fast....det är onekligen ruggigt långt att åka. Om man åtminstone hade någon idé om hur man löser logistiken samt hur mycket det skule kosta...någon som har någon idé om vad hotell i polen kostar? Samt färja antar jag (Polskt flyg låter som att sätta sig i ryska flygplan med piloter från....tja, inte sovjetarmén iaf...så man måste räkna inte bara med att flygplanet går sönder utan desstom att piloten inte varit med om det ett dussin gånger förut smile.gif )

Förutsatt att de inte av politiska skäl föredrar att köpa skrotade amerikanska flygplan till dubbla priset så som man gör när man beställer militärflyg wink.gif

#16 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 04 februari 2005 - 01:13

För övrigt måste vi väl berömma din svenska wtele. Lättaste utvägen för dig hade givetvis varit att skriva på engelska, men vi förstår ju vad du säger. Den som inte försöker lyckas inte!

#17 wtele

wtele

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 45 Inlägg:

Postad 04 februari 2005 - 14:26

[quote=DGoE,Feb 4 2005, 01:07 ]
(Polskt flyg låter som att sätta sig i ryska flygplan med piloter från....tja, inte sovjetarmén iaf...så man måste räkna inte bara med att flygplanet går sönder utan desstom att piloten inte varit med om det ett dussin gånger förut smile.gif )[/quote]

[/quote]

Du ska inte vara rädd, men du kan okså flyga med andra bolag, som SAS, Lufthansa, Finnair, KLM, osv. Wizzair är ett tyskt bolag.

Detta inlägg har redigerats av wtele: 05 februari 2005 - 19:39

#18 wtele

wtele

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 45 Inlägg:

Postad 04 februari 2005 - 14:28

Om man åtminstone hade någon idé om hur man löser logistiken samt hur mycket det skule kosta...

Det beror hur många kilometer ska du köra. Bensin i Polen kostar ungefär 1 Euro per liter.

någon som har någon idé om vad hotell i polen kostar?

Det beror på standarten du vill ha. **Single eller Dubbelrum med toaleten och duschen kostar ungefär 200 SEK per dygn. De glamorösa kostar från 100 EURO.
I fjol på GT hade utländska gaster rum i hotellet gratis. Du kan okså tala med organisatoren och jag tänker det ska finnas några spelare, som ska kunna övernatar dig.

Samt färja antar jag

Transportbolags lankar. ar dar

#19 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 04 februari 2005 - 14:33

[quote=wtele,Feb 4 2005, 15:26 ]
Förutsatt att de inte av politiska skäl föredrar att köpa skrotade amerikanska flygplan till dubbla priset så som man gör när man beställer militärflyg wink.gif
[/quote]

Du tankär om flygbolag men skriver om militärflyg glare.gif
Dessutom Polen köpte nya amerikanska militarlygflygsplan tongue.gif
Men vi har okså många norska och svenska skrotade militärutrusningar. tongue.gif

Polska flygbolag LOT har hellre nya plygplan och de flesta är inte ryska. POLEN ÄR INTE RYSSLAND mad.gif
Wizzair är ett tyskt bolag.
Skada du tror att Polen är tredje världen. Javisst det är inte så rikt som Tyskland eller Sverige men det är inte så dåligt här lika som i Bielarus eller Norr Korea.
[/quote]

Nej nej, det var inte meningen att du skulle ta illa upp smile.gif
Anledningen till att jag skrev "piloter från sovjetarmén" är att jag har fullt förtroende för de piloter som kom därifrån. Genom att säga att ni INTE har sådana piloter säger jag ju att ni INTE är sovjet smile.gif

Och jo, ni köpte amerikanska flygplan av politiska skäl. Men amerikanerna själva vill inte ha den typen av militärplan smile.gif De blir alltså mycket nöjda över att få sälja vad de betraktar som "skrot" för mycket högt pris. Det var bara det jag menade smile.gif

Visste inte att wizzair är tyskt, men jag är djupt misstänksam mot obekanta flygbolag. Jag flyger hellre lufthansa isåfall smile.gif

Edit: "Bielarus" (belarus) heter på svenska "vitryssland"

#20 wtele

wtele

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 45 Inlägg:

Postad 04 februari 2005 - 15:40

Jag ska skriva på engelska därfor att mitt svenska är forfarande inte så bra.

QUOTE (DGoE @ Feb 4 2005, 14:33 )
Nej nej, det var inte meningen att du skulle ta illa upp smile.gif
Anledningen till att jag skrev "piloter från sovjetarmén" är att jag har fullt förtroende för de piloter som kom därifrån. Genom att säga att ni INTE har sådana piloter säger jag ju att ni INTE är sovjet smile.gif

I'm very sorry for that misunderstanding. I shouldn't be so upset. I just understood that the Polish Airlines has the same problems the Russian Army have (I hope Russians don't have them anymore as they sounded very crazy and creepy).

QUOTE (DGoE @ Feb 4 2005, 14:33 )
Och jo, ni köpte amerikanska flygplan av politiska skäl. Men amerikanerna själva vill inte ha den typen av militärplan smile.gif De blir alltså mycket nöjda över att få sälja vad de betraktar som "skrot" för mycket högt pris. Det var bara det jag menade smile.gif

You are right. That's why we take the Swedish and Norwegian "skrot" as they are in a very good condition and for free smile.gif.

I hope You are not offended.
Cheers.

PS. Can somebody cancel my post nr 17, please. Thank You.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar