Hoppa till innehåll

Foto

Sverige Faq

• Please log in to reply
124 replies to this topic

#121 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 449 Inlägg:

Postad 06 oktober 2011 - 09:16

Det är väl rätt uppenbart. Motståndaren antas kasta den minsta version av spellen som har möjlighet att nå fram i fall inget har sagts. Att hävda något annat är så löjligt att jag hade gått från bordet och gett bort en 20-0 till motståndaren. Vill någon så gärna vinna kan han få det.

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#122 Puritan

Puritan

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 4 323 Inlägg:

Postad 06 oktober 2011 - 09:44

Det jag tycker talar mest för missen är just att Wardancers tappar en så stor del med ASF-dansen om dom inte får dansa innan. smile.gif

Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - 8:e plats

Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer & Esport

"Stand and die, no death no glory!"

#123 Markus

Markus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 106 Inlägg:

Postad 06 oktober 2011 - 11:37

QUOTE (Hoffa @ Oct 6 2011, 10:16 ) <{POST_SNAPBACK}>
Det är väl rätt uppenbart. Motståndaren antas kasta den minsta version av spellen som har möjlighet att nå fram i fall inget har sagts. Att hävda något annat är så löjligt att jag hade gått från bordet och gett bort en 20-0 till motståndaren. Vill någon så gärna vinna kan han få det.

Tummen upp!
Själv brukar jag, när jag kommer ihåg det, säga vid matchens början att jag alltid kastar den svåra varianten om det behövs för range, annars den låga. Så slipper jag säga det varje gång sen...

#124 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 06 oktober 2011 - 12:03

Asså, om man mäter ut range och sen säger att man kastar på enheten i fråga så är det den som når av de två versionerna man kastar. Kan man välja på AOE och enskilt target så är det alltid AOE om man inte tidigare specifierat att man targetar en enhet med spellet. Så är det i min värld, dock kräver jag lite mer av fireball. Där är det den med minsta möjliga casting för att nå målet som krävs om inte min motståndare specifierar lvl på den. Går inte att komma med den största efter att man slår tärningarna.
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#125 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 06 oktober 2011 - 13:08

Jag råkade kasta Savage Beast utan att specifiera på FF nu i helgen, men det var så uppenbart att jag ville ha den på alla de som var i fight - precis som de gånger innan - att det var lugnt för killen. Tyvärr så när vi räknade ihop prickarna så räckte det inte - så det var nog extra lugnt då.
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar